lördag 3 juli 2010

Vår egen lilla prinsessa

 har prinsesstiden infunnit sig hos familjen Algesund. Tills nu har Esther varken intresserat sig för vare sig dockor eller prinsessor men nu så verkar det ha skett en förändring. Nu moster Annika har den rosa prinsessklänningen som Esther fick i 3-årspresent kommit till STOR användning. Den blåa klänningen köpte jag på en barnbasar för 30 kr. Tiaran fick Esther av mormor men den har mest legat på hyllan men nu så används den flitigt. Igår när Sören kom hem så bad jag om egentid och åkte till stan och fyndade på rean till barnen. Köpte ganska mycket men inget till mig själv. På Lindex hittade jag ett blått pärlhalsband och ett armband för 19 kr och Esther verkligen lyste i ansiktet när hon fick det och jag berättade att det skulle passa bra till den blåa klänningen. Med STOR glädje visade Esther armbandet för Lydia som också tyckte det var fint och drog till i det med all hennes kraft. Klirr, hördes det på golvet när alla små pärlor åkte av tråden och föll i golvet. Esther blev helt förstörd och började storgråta , men tillsammans lyckades vi samla ihop pärlorna i en skål. Vid tillfälle skall jag försöka laga armbandet till min lilla prinsessa.
Esther har en tjejkompis på gatan som mer än gärna leker prinsess med Esther. Som tur är har de olika favoritfärger så det har inte blivit några slagsmål om klänningarna. Esther brukar vilja vara Madeleine och hennes kompis Victoria.
 -Mamma jag vill bara vara Madeleine, inte prinsessan Kron Victoria , sa Esther för någon dag sedan. Det är inte lätt att hänga med i alla titlar. Men vi börjar undra var prins Daniel har tagit vägen.


Idag har jag haft en lyxförmiddag. Klockan 10 mötte jag mina väninnor Astrid och Anna vid Vidbynäs golfklubbs restaurang. Där åt vi en fantastisk brunch och pratade om bla. gamla minnen och var vi sommarjobbat under tonåren. Vi kom faktiskt fram till att vi hann med att få ganska mycket yrkeserfarenhet innan det var dags att söka jobb efter studenten.

Klockan 12 lämnade Sören Esther hos en tjej som hade 4-årskalas och efter att Lydia sovit middag och Esther var hämtad åkte vi till stranden och hade en underbar eftermiddag. Esther har verkligen blivit ett riktigt badtjej som älskar att både gräva i sanden och plaska i vattnet. Lydia hänger också på men man måste hålla i henne hela tiden för hon ramlar så lätt i vattnet. Det var jättemycket folk på stranden men när klockan började närma sig 16 så började det bli betydligt glesare. Tyvärr tillhörde även vi dem som åkte hem för att att en person i familjen ville titta på fotbollen. Men eftersom jag fått så mycket egentid så gick jag med på att vi alla åkte hem tillsammans. Pappa fick sitta framför tv:n och skala potatis till middagen och nu målar han en stol och lådor medan han tittar på två så han är väl värd sin fotboll idag.

Nu har Esther vakat så jag skall gosa ihop mig med henne i sängen.
Sommarhälsningar Ulrika

Inga kommentarer: