måndag 19 juli 2010

Norrlandssemester med bad, lek och febertoppar.

Nu är vi hos barnens norrlandsmomor i Norrhassel och njuter av frisk luft och att bara få springa omkring i naturen. Tjejerna leker med vatten, plockar blommor, går på skogspromenad och tittar på myror med förstoringsglas mm.
Lydia leker nere vid sjön.
Esther tillsammans med norrlandsmormor Lisbeth, som jag träffade när jag jobbade som skoldiakon i Timrå. Det började med att hon skulle vara min mentor, sedan blev vi arbetskamrater i ett skolprojekt och sedan blev hon min norrlandsmamma. Detta medförde naturligtvis att hon även fick bli norrlandsmormor till tjejerna.

 Lisbeth, vi är så glada att vi får vara här med dig.

Oj vad jag njuter av att få vara på stranden och bada tillsammans med min barn.
Igår var det 24 grader i vattnet så snart borde det vara dags för ett premiärdopp för Sören.
Bryggan gör att ett område i sjön är inhägnat så det är helt perfekt för barnen.

I natt fick Esther återigen en febertopp på dryga 40 grader. Hon hann också kräkas i sängen så att alla sängkläder fick slängas i tvättmaskinen. Då kände jag mig glad att vi inte campade, utan hade tillgång till en tvättmaskin. Ett antal toppar har det blivit under dagen och hon har varit slö och velat vila flera gånger ( vilket är ovanligt). Esther sov 1,5 timme på dagen så det lär bli en sen kväll. Just nu ligger hon i soffan med pappa och Lisbeth och tittar på en ny familjefilm som jag hade med oss.

På förmiddagen åkte Lisbeth och jag ner till Matfors och tittade på tapeter för det är planerat att Sören skall ta tåget hem på onsdag för att dra ner tapeter och spackla i sovrummet. Han hade en tanke att allt skulle vara tapetserat, målat och klart tills vi kommer hem men det har jag inte riktigt tro för. Nu har jag 6 tapetböcker här hemma och skall försöka välja så att vi kan beställa dem vi vill ha. Att välja mellan olika alternativ är dock något som jag alltid haft svårt för men övning lär ge färdighet så imorgon skall jag öva på att välja.

Idag lyckades min mamma ( som också är med) söva Lydia tidigt efter lunchen så hon somnade faktiskt redan straxt efter 20 idag. Det är så otroligt skönt när lugnet lägger sig och man inte måste passa henne varje sekund.

Nu skall jag äta melon och umgås med min familj-

Sommarhälsningar Ulrika

Inga kommentarer: