onsdag 21 juli 2010

Tjejernas norrlandssommarlov!

I morse var Esthers feber helt borta. Tänk hur det kan ändra sig på en dag. Från 41 till 37,2, så skönt. Efter frukost, alla tandborstning och påklädningar åkte Sören Lydia och jag till Sundsvall. När vi kom fram var Lydia så trött att hon somnade direkt i vagnen. Då gick vi där tillsammans och låstsades att vi hade en date, som för 6 år sedan. Oj vad vi åkte olika bussar och tåg fram och tillbaka mellan Stockholm och Timrå. Idag var det åter dagas att ta farväl och lämna Sören vid tåget, men först hade vi några mysiga timmar i stan. Vi gick runt och ganska direkt såg jag en reaskylt hos Polarn och pyret 75% så jag parkerade snällt Sören på en bänk där han fick sitta och andas storstadsluft medan Lydia sov i vagnen. Jag lovade att skynda mig men när jag insåg att mer än halv affären var på 75% rea så gick det inte att skynda sig. Jag handlade sommarklänningar till nästa sommar, tights ( hur stavas det?), tunika, mössa, en kofta och en klänning till mig. Tänk vad mycket pengar jag sparat!!!!!!!
Sedan gick vi och åt buffe på en kina/thairestaurang.
Vi hann även med två tapetaffärer så nu har vi valt tapeter ill fondväggen i sovrummet.

Esther hade haft det så bra hemma i Norrhassel med mormor och Lisbeth.
När Lydia och jag kom tillbaka hade Lisbeth plockat fram sin gamla cykel som måste vara minst 71 år gammal. På den körde Esther omkring med Lydia på flaket. Visst är det en underbar cykel!


Lydia på trappan till Lisbeths hus.

Som ni vet gillar jag att fotografera mina barn men en och annan blomma fastnar också på min lins.

Att få plocka smultron med Lisbeth är en höjdare för Esther. Fram till idag har hon gärna plockat men ej velat äta, men idag smakade hon och kom på att det var jättegott.

Här syns det att hon koncentrerar sig på att få smultronet på strået.
En lycklig Esther med nyplockade smultron.

Som jag skrev igår så är vi så glada att vi får tillbringa dessa dagar i Norrhassel. Esther har sagt att hon saknar pappa men hon vet att han skall hem och jobba i huset så hon stannar mer än gårna kvar några dagar till. Detta är det bästa som vi kan ge våra barn denna sommar. Smultron, bad, kossor, hästar, frisk luft, skogspromenader men framförallt att få dela gemenskapen med Lisbeh som på många sätt är en fantastisk kvinna.

Nu sover tjejerna och min mamma som blir ganska trött att umgås med sina barnbarn hela dagarna, även om hon gör det med stor glädje. Tur att du är med mamma och hjälper till med matning, nattning och lek mm.

Sommarhälsningar Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt fantastisk bilder - och fantastiskt det du skriver. KRAM