fredag 23 juli 2010

Kattungar och kor!

Idag vaknade tjejerna redan vid 07, inte så tidigt egentligen men vi har haft lyxsovmorgon till 8 hela norrlandsvistelsen så visst tyckte jag att det var tidigt. Straxt efter 10 åkte vi till Sundsvall där vi strosade runt och åt lunch tillsammans. Lisbeth och Esther ägnade sig åt att titta och sitta på alla drakar som finns utmed gågatan. Lydia, jag och ibland min mamma gick runt och tittade på rean. Det blev en sväng till in på Polarn och Pyret där jag köpte ett par jeans till Esther för 100 kr som kostat 345 kr. Sedan köpte jag en till mössa till  Lydia så att tjejerna få likadana som matchar skaljackorna jag fyndade på Polarn i Södertälje innan vi for hit.

Vi lyckades hålla båda tjejer vakna på hemvägen vilket resulterade i att de båda var JÄTTETRÖTTA när det var sovdags. Innan de somnade var i på en promenad till en familj i närheten som är uppfödare av kattrasen Birmakatter ( kanske felstavat).
Esther trivdes som fisken i vattnet när hon fick titta och klappa kattungarna som var SÅ SÖTA med blåa ögon. Att de sedan hade två hundar som var barnkära gjorde inte saken sämre. Esther gillar verkligen djur och är inte rädd så hundarna både hoppade, naffsade och slickade henne. Lydia ville gärna klappa men när de kom blev hon rädd och ville upp i min famn.


Esther tackade tveksamt ja till att få hålla i en kattunge men när den väl satt där så ville hon inte gå därifrån.


På väg hem stod helt plötsligt 24 kor i hagen där vi gick förbi.
Lydia som höll på att somna i vagnen blev superpigg och ville av och springa och titta på korna. När de "muade" tittade hon lite förundrat på mig för de lät ganska högt.

Lisbeth och Lydia

När vi andra skulle gå hem sprang Lydia iväg för att titta på kossorna lite längre bort. 

Väl hemma igen fick det bli bad för båda två.

Måste bara få visa en bild från igår när Lydia envisades med att få låna en tuschpenna av Esther. Snabbt som ögat tog hon av korken och stoppade in pennan i munnen. Lika snabbt tog jag bort den men som ni ser blev hon blå och det satt kvar länge.

Lydia var lika lycklig för det.

Nu sover båda gott sedan två timmar tillbaka och jag har njutit av tystnaden. I morgon ska tjejerna och jag till Alnö och Timrå och hälsa på vänner från min Timråtid, det skall bli så roligt.

Kvällshälsningar Ulrika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den kattrasen är så fin!
Vilka härliga sommarbilder du tagit.

Ha en fortsatt bra dag!
kram från bella

kickan sa...

Nu är det länge sedan jag läste din blogg, vad fin den är förresten!
Ni verkar ha/haft en toppensemester i det supervarma Norrland!
Passar på att önska Er en fortsatt fin sommar med sol, bad och mycket glass!
Kram från Kristina och John!