tisdag 29 juni 2010

Vi har köpt en blå bil!

I lördags gjorde vi en familjeutflykt till Eskilstuna för att köpa en liten elbil till tjejerna. Esthers bästa kompis Erik har en MYCKET teknisk och ambitiös pappa som för några år sedan byggde om en trambil till en elbil som kan köra både framåt och bakåt. När Esther den senaste tiden suttit på en liten bobbycar och försökt köra med den bredvid Eriks bil så kände mitt modershjärta att vår dotter också måste få en bil som kan köra. Efter MYCKET letande och jämförande på Blocket, Tradera och diverse importfirmor och leksaksaffärer så slog vi till och köpde denna blåa bil med släp. Lydia är minst lika lycklig över att få sitta som en prinsessa på släpet och bara titta runt som Esther är att få köra. Ibland lägger sig Lydia ner och bara tittar på trädtopparna och njuter medan Esther kör.

Vi visste att det var fel på gasreglaget när vi köpte den men Lasse hade lovat att fixa detta. Så när vi kom hem med bilen lämnade vi den hos Lasse på lördagskvällen. 9:15 söndag morgon hörde jag ett brummande utanför ytterdörren och där kommer Erik körande med bilen. Det kan man kalla snabblagat. ( Camilla, det är lite snabbare bilreparation än du hade med din bil, om den nu är klar?). Efter att bilen kommit så började Esther och Erik att tvätta den ordentligt. Lydia satt lycklig i bilen och tittade på. Som tur är når hon inte ner till gasen ännu.



Igår var Sören inne i stan och köpte ett nytt batteri och när det var färdigladdat på kvällen blev det en premiärtur. Vi hade tänkt köpa en bil med två säten eftersom Lydia stormligen älskar allt med hjul som rullar, men när det fanns ett släp till så nöjde vi oss med det. Jag kan säga att det finns VÄLDIGT många prislägen om man vill köpa en elbil och naturligtvis prutade jag på denna, som det mesta som jag köper på blocket.

Nu har Lydia somnat i vagen och Esther i soffan medan jag tittade på Carola på Allsång på Skansen. Sören tittar på fotboll samtidigt som han målar en möbel vit som jag grundmälade i förrgår.

Ulrika