torsdag 17 juni 2010

En eftermiddag på stranden!

Vad vi är lyckligt lottade som har närhet till en sjö och en fin strand. I eftermiddags efter att jag hämtat Esther åkte vi först till Linda, en mamma från Lydias föräldragrupp som hade utförsäljning av Me&I kläder. Sedan åkte vi vidare ner till standen där vi träffade goda vänner. Barnen verkligen älskade att leka både på stranden och i vattnet. De brydde sig inte det minsta om att det inte var Thailandsvarmt i vattnet utan lekte och skvätte. Lilla Elina satt mitt i en lerpöl och lekte när vi kom men hon verkade så lycklig även fast att hon var full med lera på kroppen. Roligt hade hon i alla fall. Det var full fart i och ur vattnet. Efter att pappa slutat jobbet åkte han hem och tog på de nya fina badshortsen jag köpte till honom i veckan, men badade gjorde han inte. Ni som känner min man vet att han är ganska kräsen när det gäller vattentemperaturen och eventuellt badar i slutet av augusti om det varit en solig sommar som värmt upp vattnet. Pappa hade köpt med sig pizza så Esther var lycklig för hon önskade sig nämligen pizza redan till frukost i morse. Vi hade en mysig middag på filten och alla mumsade i sig maten och njöt av att sommaren var här idag. När vi kom hem blev det bad i badkaret för att fräscha till både kropp och hår. Sedan hade jag ett hopp om att barnen skulle somna snabbt på en kvällspromenad men det gjorde bara Esther. Lydia hade inte alls tänkt att sova då så henne fick vi kämpa med till 21:30 då hon äntligen slocknade i sin egen säng. I morgon planerar vi att åka till öppna förskolan i Salem där de har sommaröppet ett tag till. På kvällen skall jag få gå på mammagruppsträff hos Elsa och det skall bli så trevligt att återigen få träffa mammagruppen.

Lydia i sin rosa baddräkt nere på stranden



Esther var verkligen ingen badkruka.


Får se om hon kan övertala pappa sin att bada med henne snart.


Ulrika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Modiga de är dina små, som vågar doppa sig redan.
Thailand är underbart! Vi vill dit igen =)
När ska ni dit?

Elaine sa...

Åh, vad det ser härligt ut. Idag har mina stora barn premiärbadat i havet. Jag nöjde mig dock med att sitta och titta på. vill gärna att det ska vara minst 25 grader om jag ska kunna njuta av badandet.