onsdag 9 juni 2010

Hej!

Dagarna bara springer iväg. Idag var Sören och jag på avslutningssamtal på Esthers förskola. Mamma och pappa kände sig VÄLDIGT STOLTA när vi fick höra hur vår dotter utvecklats och blivit så framåt och duktig på mycket. Att hon är envis och bestämd fick vi också höra men det visste vi sedan tidigare. Nu är pappa på "egentid" med en gammal arbetskompis från Ericsson och ser på bio. Mormor är här hos oss tjejer så det passade jättebra att han fick komma iväg ett tag idag. Även pappor behöver ju åka iväg ibland och göra annat än vara med familjen.

I söndags var vi på nationaldagsfirande i folkets park. Det är så familjärt och lagom men en liten karusell, lite fiskdamm och uppträdanden tillsammans med god mat och goda vänner.
Mamma med sina tjejer på nationaldagen.



Vår lillskrutta som idag var på 1,5 årskontroll med klart godkänt som betyg. Hon är så tapper och sa inte ett knyst när systern tog sprutan i armen. Jag tror helt klart att jag tyckte det var mycket värre än Lydia. Nu är det bara att vänta och se om hon får utslag och feber av den. Vore typiskt eftersom vi skall på dubbel 40-årsfest på lördag. Febern kunde komma mellan dag 1 och 11.


Som jag nämde tidigare så är barnens mormor här ni och det är alltid skönt men lite avlastning. För en månad sedan var mormor inte värt vatten enligt Esther, som då var inne i en bedrövlig period men nu är mormor på topp igen. Esther busar och busar med henne så att jag ibland faktiskt måste gå och säga till ( ibland faktiskt nästan skrika) att hon skall ta det lite lugnare. Idag var vi och fikade på ICA MAxi innan vi handlade på Coop, det var mysigt. Det finns en rutschkana utanför Maxi och där lekte och lekte tjejerna tills vi sa att det var dags att gå vidare och handla.


Tack snälla mamma för alla bullar och bröd du bakade och tack för all strykhjälp. Nu är berget inte alls så högt. Hoppas det försvinner tills imorgon innan lite fikagäster kommer hit.


Esther har så otroligt många fina killkompisar. Elliot är den som flyttat hit senast och Esther var ganska nyss bjuden på hans kalas. Vi hade så trevligt där så vi blev kvar länge. Då tog Elliot och hans familj en kvällspromenad med oss hem. Det är så skönt att ha goda vänner i området.

Elliot och Esther hand i hand.


På kalaset var också tjejernas gudmor Anna som är ingift faster till Elliot.


Esther passade också på att mysa lite med Elliots lillasyster Edit.


Idag kom det ett paket på posten från Sörens "magmamma", tjejernas Oma, som vi kallar henne. För er som inte vet vad jag menar kan jag berätta att "magmamma" betyder biologisk mamma om man är adopterad. Eftersom Sören är i Stockholm och jag var så nyfiken ringde jag och frågade om jag fick öppna paketet som kändes väldigt lätt. Svaret blev som väntat, ja. Jag gissade faktiskt helt rätt, det var två små klänningar som hon köpt till flickorna i Thailand. Jag tycker att det är så otroligt gulligt och rörande att hon verkligen bryr sig och räknar barnen som hennes barnbarn, även om de redan har en farmor och farfar som vi också älskar. Hon har fött tre pojkar så säkert tycker hon det är mysigt att köpa röda och rosa klänningar. Snart är det dags att skicka nya fotografier till henne så hon får se hur barnen ser ut.


Nu har jag sökt två jobb, får se om det blir napp på något.

Ulrika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan
Hoppas att lillflickan din håller sig frisk av sprutan hon fick, så att ni kan gå på kalas.
Klänningarna är ursöta och tjejerna kommer se ut som små prinsessor i dom =)

Ha en toppen dag.
Kram från Belle

kickan sa...

Härliga bilder du bjuder på Ullis!
Alltid lika kul att läsa och ta del av.
Nu önskar jag dig lycka till med jobbsök!
Kristina