torsdag 24 juni 2010

Vi njuter av sommaren!

Igår hade vi en underbar kväll på stranden vid Hökmossbadet. Vi känner en stor tacksamhet att vi har denna fina badsjö och strand nära vårt hem. Träffar man sedan goda vänner där känns livet toppen. Denna kväll kom familjen Henrixon och gjorde oss sällskap. Barnen leker så bra tillsammans och vi mammor och pappor delar gärna livet och tillvaron i samtal. Efter ett tag dök barnens gudmor Anna med barn upp och även flera vi kände, då trivs jag väldigt bra.
Naturligtvis hade jag kameran med mig för på kvällarna när det är sol blir ljuset ofta väldigt bra för att få fina bilder.

Pappa gjorde ett försök att fånga sina tre tjejer på en bild men att få alla att sitta still och titta in i kameran var en omöjlighet




Vilken skillnad det är att vara med Lydia på stranden från förra året. Då satt hon snällt på en filt och lekte med sina saker. Nu är det full fart även om hon inte alltid gillar att få sand mellan tårna.


Min lilla älsklingsLydia


Jag gillar denna bild fast att Esther inte tittar in i kameran. Ljuset med molnen i bakgrunden tyckte jag blev fint.


Att gosa ihop sig med pappa är en av Esthers favoritsysselsättningar. Att hon nu även klarar av att ligga sill ganska länge gör mysfaktorn ännu högre till pappas stora lycka.


Esther pojkvän Eliott, söt som socker.


Hans lillasyster Edit är go hon också.


Ännu en bild på Lydia


Helt plötsligt befinner sig alla fyra barnen på en stor sten och jag ser en superbra bild framför mig. Snabbt fram med kameran och kan ni tänka er att barnen satt kvar. Att få alla 4 att titta in i kameran SAMTIDIGT kändes nästan som överkurs.


Men med två föräldrar som försöker sig på att sjunga "Nyss så träffa jag en krokodil som körde runt i en bil..........", så lyckades det faktiskt.


I morgon är det midsommar och vi ser fram emot att gå till folkets park tillsammans med andra goda vänner och sedan skall vi äta midsommarmiddag tillsammans. Mitt bidrag är att göra en jordgubbstårta så det blir min sysselsättning i morgon förmiddag innan vi skall iväg.

Sommarhälsningar Ulrika

Inga kommentarer: