måndag 26 oktober 2009

När löven faller av........

Ja så började refrängen på en av Carolas låtar som kom för några år sedan och jag tyckte att den var underbar. Än idag kan jag gärna lyssna på den och bli lite filosofisk. Hösten är verkligen underbar nu, bara det kunde få bli en aning sol. Tänk då skulle alla höstfärger på löven se ännu vackrare ut. I morse promenerade Linda och jag bort med våra barn till Herrgården för att träffa andra mammor, pappor och barn och leka. Personalen var sjuka men vi körde själva och fixade fika och jag hade en enkel sångsamling med gänget. När vi kom upp mot Herrgården var det som att gå genom ett täcke av löv som ni kan se på bilden nedan.
Väl framme så fastnade Erik och delvis Esther med att titta på grävskopan som grävde framför en av flyglarna till Herrgården. Där kunde nog Erik stått till det var dags för grävmaskinisten att gå hem.
Men efter ett tag gick de med på att gå in och leka med alla sakerna på öppna förskolan.
När vi ätit och städat upp efter oss var vi några som gick ut på baksidan och lekte. För två år sedan precis tog jag bilder på Erik och Esther i löven här utanför så jag tänkte göra det i år också.


Här är några av resultaten.

En som nappade på ett av mina alla fotoprojekt var Carolina, en av mina nyaste väninnor. Här kastar hon upp löv för att det skulle se bra ut på nästa bild. Jag insåg dock att jag skulle behövt ha en stol eller stege att så på för att få en perfekt vinkel men det hade jag inte tyvärr.
Carolinas dotter Sofia blev dock lycklig när löven kom nersinglandes.
Lydia bland alla löv.

Kompisarna Elina och Lydia

Lilla Elina
och storebror Erik
Sofia gungar. Hon går på samma avdelning som Esther på dagis.
Esther klättrade på rutschkanan och såg väldigt lycklig ut.
Måste också få berätta att Sören lyckades natta båda tjejerna själv igår medan jag hade gentid och åkte till Stockholm på "Glädjetåget", en jubileumskonsert med Bengt Johansson som enligt mig är en av Sverigen bästa rock och lovsångsmusiker. Jag riktigt njöt när jag kände basen i kroppen och det var bra mixat och sångerna var jättebra. All ära till Gud mitt i allt rockande
och dunkande, det passar mig perfekt. När jag kom hem sov tjejrna så sött och jag inser nu att jag kanske kan få vara borta fler kvällar framöver. Sören skall också få åka iväg och göra något som han gillar. Nu är klockan som vanligt mycket så sängen väntar för imorgon är det full rulle igen. God natt.

Inga kommentarer: