onsdag 21 oktober 2009

Firande i dagarna tre!

Så har vi då firat i dagarna tre så nu vet Esther verkligen att hon är 3 år. I söndags var släkt och några goda vänner här på kalas. Tack alla som ville vara med och fira vår Esther och tack för alla fina presenter som hon fick.
Esther tittar förundrad på sin första barbidocka som hon fick av Tilde. Hon kallar den för "sin prinsessa".
The brothers Ceder, Adrian och Edward tjejernas sysslingar.

Även farmor och farfar kom och var med på kalaset.
Tack farmor för de goda bullarna du bakat.
Tjejernas gudmor Anna, pappa Sörens kusin.
Tack för de fina kläderna och den roliga bollen.

Lilla Ebba 14 månader äter korvgryta med potatis, som Esther hade önskat att vi skulle bjuda på denna dag.

Hela Camillas ( min systerdotter) familj kom och var med denna dag.

Min systerdotter Sophie gosar med sin lillkusin Esther


Min syster Annika, tjejernas moster. Tack för den fina micron, den är väldigt uppskattad.

Min väninna Chatarina med sin Erik som fyllde 3 år i juni.
Vi gick på mellanstadiet tillsammans i Enhörna och det var hon som hjälpte mig när lilla Lydia skulle födas. Jag är fortfarande så otroligt tacksam för din hjlå, du är toppen.
Tack för den fina Pettsonfilmen. Både Sören och jag tycker att det skall bli jätteroligt att se en ny film tillsmmans med Esther. Vi är SÅ OTROLIGT TRÖTTA på att se Pippi flyger luftballong flera gånger om dagen.
Kolla vilken guldklimp han är!
Min kära väninna Astrid kom också och var med på kalaset vilket Esther uppskattade mycket. Senast idag sa Esther:- Mamma, jag läntar efter Astrid. Tack för de fina bakgrejerna till det nya dockköket.

Här har vi två tjejer som har väldigt roligt tillsammans.
GLÄDJE är att få leka tillsammans

En lycklig Tilde.

Lydia som är väldigt mammig tyckte att det var ganska OK att sitta i moster Annikas knä. Hon kände nog att det var så nära mamma hon kunde komma.
Systrarna Stjärne, mina fina systerdöttrar.


Sophie höll en otrolig konser för oss. Helt utantill spelade hon ett klassiskt stycke med glans. Även Lydia var imponerad och ville vara med på ett hörn. Esther o Tilde satt och myste tillsammans i soffan.
Nu har vi firat klart vår treåring. Nästa födelsedag i vår familj är pappa Sörens. Han önskar sig bara "lugn och ro" i present så vi får se om vi kan lyckas slå in det i en present. Sedan blir det Lydias tur att fylla år den 23:e december. Vem vill komma på kalas då?
Ulrika

1 kommentar:

Kristina, som är en av mamma Ulrikas kompis sa...

En alldeles försenad Grattis hälsning kommer här.
Hur kunde jag glömma din födelsedag Esther?
Jag har förstått att du har haft flera dagars firande så du har säkert haft det jättekul och fått många fina paket. Precis som det ska varar när man fyller 3 år.