torsdag 29 oktober 2009

Det blev inget Los Angeles!

Nu har jag verkligen börjat fundera på vad jag skall göra när jag inte skall vara mammeldig på heltid. Jag har skrivit runt till lite olika församlingar men i dessa spartider så är det även indragningar i kyrkans värld. För några hann jag berätta att jag blev lite nyfiken på en tjänst på SKUT ( Svenska kyrkan i utlandet)i Los Angesles. Jag sände in en intresseanmälan och blev ombedd att ringa upp vid några olika tillfällen så prästen där skulle vara anträffbar. Jag ringde på de angivna tiderna men det var bara en telefonsvarare som som jag lämnade meddelande på.
Sedan igårkväll ringde prästen själv upp mig och det blev ett långt samtal. Jag kände dock tyvärr att det inte var meningen att vi skall flytta dit och jobba, inte just nu i alla fall. Om någon har frågor om det får ni fråga mig själv för jag vill inte lägga ut allt här. Så det är bara att fortsätta hålla ögonen öppna efter ett arbete eller studier. Tips mottages tacksamt.

Igår den 28/10 tog Lydia sitt första steg i Överjärna kyrkas mittgång där vi var på barngudstjänst tillsammans med Lisbeth som var här. Hon vill bara gå och gå så våra ryggar börjar känna sig konstant dubbelvikta.
Våran glada goa Lydia

Esther och pappa har en underbar relation och de kan verkligen sättet att slappa tillsammans. Sören är ju ofta Esthers klätterställning då hon kan hänga i timmar och klänga fram och tillbaka på hans axlar men han kan också vara hans fotölj som på bilden. De är oftast väldigt gulliga ihop, mina älsklingar.
Ikväll har jag nattat barnen själv för Sören har varit på föräldramöte på Esthers förskola.
Eftersom han visste att jag ville veta allt som var sagt tog han med sig block och penna när han gick. När han kom in på avdelningen satte han sig och lade pennan och blocket på bordet, och han var den enda som hade med sig det. När personalen frågade om någon kunde föra anteckningar så kände han sig tvungen att säga ja. Det vart då väldigt lätt fär honom att redovisa vad som sagts, så han kan om han vill min älskade man.
Veckans citat från Esther:
Mamma, vet du vad ?
Nej vad då, frågar jag
Man kan inte vara ute och inne samtidigt.
Mamma, jag tänker inte lyssna på dig nu för du bara skäller och skäller hela tiden.
( inte så roligt att höra från sin älskade dotter)
Då frågar jag: Esther var har du lärt dig att säga så?
Men mamma, Annika ( i Pippifilmen)säger så till sin mamma när hon inte vill rensa jordgubbslandet.
Mycket skall man få höra av dina döttrar och mycket mer lär det bli.
I veckan som varit har jag fått sova inne i gästsängen för att få lite fler sammanhängande sovtimmar än om jag sover bredvid "propellern Lydia". Sören har faktiskt lyckats söva om Lydia genom att lägga henne bredivd honom i sängen men så en natt vakande även Esther och snabbt erbjöd han henne att klättra upp i vår stora säng och sova. Lycklig tog Esther sin kudde och lade sig på min plats. Sedan när hon vaknade på morgonen var hennes första kommentar: Mamma är det fredag idag? Nej, svarade jag, det är tisdag.
-Men mamma, pappa sa att jag fick sova i den stora sängen i natt.
Ja vi har sagt att på fredagar får hon sova eller rättare sagt somna i den stora sängen. Men så var det en helt vanlig tisdag men klockan var c:a 2 på natten så självklart svarade Sören ja på frågan om att få sova i den stora sängen bara det blev tyst och han kunde få sova lite till.
Pejl på läget har hon dock vår Esther och hon vet så väl vad som gäller under vanliga omständigheter. Annat är det nattetid. Ikväll konstaterade vi tillsammans att i morgon är det fredag så då blir det mys i stora sängen, bara så att ni vet!
Allt gott önskar jag er som läser detta.
Ulrika

Inga kommentarer: