söndag 11 oktober 2009

Jag blev så arg på mig själv!

Hela veckan hade jag planerat att vi på söndag förmiddag skulle åka tillsammans till Coop för att ta en familjebild eftersom Stjärnfoto skulle finnas där. Sören fick bada med tjejerna för att alla skulle bli rena och fina till att vi skulle fotograferas. När de satt i badet gick jag för säkerhets skull in på datorn för att kika att tiden var mellan 11-17. Ja tiden stämde men till min stora besvikelse var det igår lördag som de var där. Jag blev så otroligt besvinken på mig själv, jag som redan hade plockar fram matchande kläder till tjejerna och strykt dem. Sören blev dock inte så ledsen, han tyckte nog att det var ganska skönt att slippa åka iväg till Coop. Vi hade en mysig förmiddag här hemma i stället och vi tittade på tv-gudstjänsten hela familjen och samtidigt så klistrade jag in fotografier i Lydias första album. Hon skall få ett vanligt album men sedan blir det fotoböcker istället som jag skrev om i en blogg för någon vecka sedan. Men så kom en av mina stålande ideér: Jag fixar mig en egen fotostudio i vardagsrummet istället och så fick det blir. Medan Sören lekte med tjejerna i lekrummet drog jag iväg sofforna, tog ner en tavla och så fram med ett bord och en fäll. Sören blev jättelycklig ( hi hi) när jag kom in i lekrummet och presenterade mig idè. Esther var inte riktigt med på förslaget men när jag erbjöd vindruvor
( tack Bippa, de var räddningen för att Esther överhuvudtaget skulle vara med på kort)
gick hon med på att sitta på bordet med Lydia. Det började dock inte helt enkelt. Esther vägrade sitta med huvudet framåt och tjoade och sjöng så Lydia tittade ju också åt alla alla andra håll än i kameran. Sören fick jobba på bra för att fånga sina tre tjejer på samma bild. Kan inte påstå att han lyckades så där otroligt bra, men tålmodig är han min älskade make.
Sedan tog mamma över kameran och försökte med alla trick få dem att se glada ut i kameralinsen och visst blev denna bild bra. Kan dock berätta att jag tog 52 bilder för att få dessa bilder som jag är relativt nöjd med.

Skulle dock behöva ha en större fäll, och en bilxt som gör att skuggan ej syns.

SMILE!


Här sjöng jag : Klappa händerna små små, kommer mamma, pappa då då. Båda tjejerna hängde på direkt.
Mammas och pappas älsklingar.

Vår lilla Lydia som nu börjar försöka resa sig.

Vår stora tjej som fyller 3 år på fredag.
Oj vad jag är lycklig att jag fått gåvan att bli mor till dessa underbara flickor.

Mamma med sin lillprinsessa!


Att fånga hela familjen på samma bild med självutlösaren och stativ var överkurs idag, men det kommer säkert fler tillfällen. Tack Sören för att du tålmodigt hjälpte mig att genomföra detta lilla fotoprojekt, vilket team vi är.

Inga kommentarer: