måndag 5 oktober 2009

Esther på bönpallen!

Förra veckan när vi var på ICA MAXI för att ta syskonbild på tjejerna så var Erik och hans familj också där. Vi kom straxt före 11 eftersom fotografen skulle komma då och vi kom faktiskt 2:a i kön. Att få ordning på all fotoutrustning och få en bra bild på syskonen som var innan tog dock lite tid och då var det helt perfekt att Erik också fanns där för Esther. De lekte och klättrade upp på denna motorcykel. Erik hade dock tagit patent på motorcykeln med Esther fanns sig gatt i satt sitta bakom honom på bönpallen. Man kan ju inte säga attat än att hon ser väldigt lycklig ut på bilden.

Kan säga att fotograferingen gick väldigt bra. Esther är ju inte speciellt intresserad av att le eller titta i kameran när jag föröker fånga en bra syskonbild men denna dag visade hon upp sin bästa sida. Kanske var det för att jag lockat med att vi skulle handla lördagsgodis innan vi åkte dit. Som sagt, hon satte sig så snällt på bordet och höll lillasyster i famnen när fotografern tog sina bilder.

Att vara med Erik är toppen även om de ofta bråkar om saker. Att gunga är kul tycker båda.
Sedan har ju Esther sin Erik som hon går på dagis med som också bor i samma område så hon också är bra kompis med. Att bo i ett radhusområde som vi gör är verkligen toppen när man är småbarnsföräldrar. Det finns många lekplatser och många barn i samma åldrar och det betyder ju också nya vänner för oss föräldrar. Tänk vad många trevliga människor vi inte skulle ha lärt känna om vi inte haft våra småtjejer.


Idag har Lisbeth åkt hem efter att ha varit här sedan i måndags. Hon är verkligen toppen på många sätt. Esther stormtrivs i hennes sällskap. De läser böcker, ritar, leker med smådjur, bygger lega och promenerar. En eftermiddag bakande de en kaka medan jag och Lydia vilade middag. En förmiddag var vi borta i centrum för jag skulle väga massa saker som jag skall sälja på tradera. Då gick Esther och Lisbeth bort till affären och handlade lite och sedan stämmde vi träff på biblioteket som också ligger i centrum. När jag kommer in hör jag bådas röster men ser dem inte. Då inser jag att Esther lurat in Lisbeth i ett litet tygtält som finns inne på barnavdelningen. Där sitter de och läser Alfons Åberg och myser. Du är toppen "Bippa".

Inga kommentarer: