fredag 29 maj 2009

Oj vilken dag!

Den här veckan har jag verkligen varit trött så jag har gått och lagt mig tillsammans med barnen på kvällarna. Igår somnade jag kanske vi 22 och sedan vid 23 hör jag att Sören ropar på mig. Då har Esther kräkts JÄTTEMYCKET. Sören tar Esther och jag får ta hand om säng och sängkläder som är helt nedgäggade. Tur att man har egen tvättmaskin. Efter att allt är bytt somnar hon om men vaknar efter en kort stund och kräks igen. Byte nummer två med sängkläder och pyjamas. Sedan blir det lungt och Sören får sova bredvid Esther. Vid 05 hör jag hur hon skriker igen och då kommer nästa spya. Efter den tvättningen eller duschningen tror jag faktiskt att det blev så ville Esther upp så pappa fick snällt följa med ner. Lydia vaknade när Esther skrek och när jag tog upp henne ur sin sovpåse var hon jättevarm och hade 39 i feber. Hon fick sina två 5-månaderssprutor igår så febern beror troligtvis på dessa. In med en alvedonsupp och sedan blev det lite mammamjölk och sedan somnade faktiskt både jag och Lydia om och sov till 7:40.
Pappa fick snällt stanna hemma idag för att ta hand om en bebis med feber och en som kräkts kändes en aning för mycket med tanke på hur trött jag är och varit den senaste tiden. Eftersom jag sagt till flera i mammagruppen att komma till öppna förskolans avslutning idag så tar jag Lydia med mig dit. Verkligen tråkigt att Esther var sjuk för det var teater idag med "Tant Klaver". När jag sitter och matar Lydia nere i öppna förskolans lokaler får jag ett sms från min nya väninna Ninni som undrar om vi skall ses. Efter lite fler sms fram och tillbaka bestämmer vi att jag och Lydia skall komma ut till henne på lunch. Det blev en mycket trevlig eftermiddag med god lunch och massa tjejprat om både det ena och det andra. Diakonal som hon är erbjuder hon att jag får vila i hennes säng medan hon går ut och promenerar med Lydia. Ni som har små barn förstår nog hur lyxigt det kändes. Först låg jag en halvtimme inne och lyckdes domna bort trots att jag lyckades stänga in grannens katt i deras gästrum ( för krångligt att berätta här).
Sedan lade jag mig ute poå gräsmattan och njöt av solens varma strålar mot kroppen samtidigt som jag kisade och såg trädkronorna och hörde fågelkvitter. Jag NJÖT och insåg att jag fick en stund till eftertanke bara med mig själv och Skaparen av allt det underbara. Tusen tack Ninni för den stunden. Lydia verkar gilla att promenera med dig och då fick du ju en chans att få några fler points tillgodo. Vi fortätter vår resa mot mindre storlekar.
Ninni och Lydia

I onsdags blev jag och barnen bjudna på mellanmål hos Viktor och Axel som bor en gata från oss.Lydia fick prova Axels gåstol och det tyckte hon var kul som ni ser.

Kolla vilken liten söt Axel som Lydia fått till kompis


Mammas lilla prinsessa i tofs!

Förra helgen var mormor här och tog hand om barnen så att vi fick en chans att fixa lite här hemma. Sören tvättade altanen på baksidan med högtryckstvätten och oljade sedan in den och jag hann städa i garderoberna. Som vanligt fick mormor läsa böcker för Esther och Lydia hänger på nu stor som hon blivit.

Så här gosigt kan det se ut i vår säng en lördagsmorgon när alla fått sova ordentligt.

Nu är klockan 22:08 och båda barnen sover så det finns inte så mycket tid över för annat än denna blogg. Skall gå ner till köket och hinna prata med Sören en stund och ta en kvällsmacka innan sängen skall få besök av mig. Vi ses.
Ulrika

Inga kommentarer: