fredag 22 maj 2009

En romantisk tripp till skroten!

Ja att få tid och ork till romantik finns inte på kartan just nu men det gäller att ta vara på det som erbjuds. Idag på förmiddagen kom mormor och då skulle Sören till tippen med en massa skrot. Då kom jag på den förtjusande idén att jag kunde åka med honom utan barn. Han nappade på idén direkt och gick och tog bort barnstolen i framsätet och kopplade på airbagen så vi kunde sitta bredvid varandra i bilen. Ja detta räknas nog som romantik för en småbarnsfamilj där jag som mamma oftast sitter i baksätet tillsammans med Esther i sin stora bilstol. Väl framme insåg vi att VÄLDIGT MÅNGA andra också kommit på idén att åka till skroten idag för det var många bilar där. Skönt att få iväg alla våra gamla hängrännor och stuprör, lamprör, bilbatterier och annat som bara legat och skräpat.

Igår kväll var vi på en familjepromenad för att Esther skulle bli av med lite överskottsenergi innan läggdags. Då är det så skönt att man kan ta tid och stanna och leka en stund i de olika parkerna som finns i vårt område. Eftersom hon just nu är ganska bra på att underhålla sig själv i sandlådan hann Sören och jag sitta och njta av tystnade på en parkbänk.

Förra helgen var Lisbeth och Lennart här och fixade så vi fick nya hängrännor och stuprör uppsatta och det var verkligen välbehövligt.






Lennart och Lisbeth fixar med stuprören.



Detta kallar jag timeing, båda barnen sover samtidigt. Det händer väldigt sällan så det var värt att ta en bild på.



Igår hade jag och Lydia en fotostund. Nu känner jag att jag gärna vill ta samma sorts bilder på henne i som jag gjorde med Esther i samma ålder. Det blev tyvärr inga bilder som jag blev 100%-igt nöjd med men det kanske kommer fler tillfällen och möjligheter att knäppa av nya bilder. Då tror jag faktiskt att det får bli en klippning av luggen först.


Som jag berättat tidigare så har ju Lydia börjat bajsa på pottan så igår fick pappa knäppa lite bilder så det finns bevis. Idag har hon inte bajsat ännu så jag är på hugget att bra av byxor och blöja när hon visar sina "bajstecken". Får se om jag lyckas.



















Just nu håller pappa Sören på att fixa på altanen så att det skall bli sommarfint där. Den behövs verkligen rengöras. Det behövs både dammsugas bort gammalt spindelnät och skrubbas med såpa och oljas in. Sedan måste vi slipa bort gammalt mögel som blivit på vårt gamla köksbord som vi har på altanen. men med lite blomkrukor sedan blir det nog tommen att kunna vara där och fika och leka med barnen. Kanske är Lydia tillräckligt stor nu att pallras upp i gungan. Idag blev hon famtiskt hela 5 månader. Tänk att det är 5 månader det var dagen innan julafton. Oj vad vi är lyckliga som fick en liten prinsessa till den dagen. Hon och Esther gör oss verkligen lyckliga men även trötta men mest LYCKLIGA!

1 kommentar:

camilla sa...

Oj va STOR Lydia har blivit!! Vi måste verkligen ses snart :-)
o du ser ut att ha gått ner i vikt också tycker jag :-) Går det bra med VV?
Pussa på mina kusiner.
Kramis