onsdag 6 maj 2009

Matpremiär för Lydia!

När Esther var liten var jag så otroligt sugen på att ge henne mat precis när hon blev 4 månader. Denna gången väntade jag två veckor tills idag då Lydia fick annat än mammamjölk eller ersättning att äta. Esther var helt med på noterna att hon skulle få smaka potatis idag och ville gärna vara med och stoppa in skeden. När Esther fick sin första potatis såg hon ut som ett russin i ansiktet. Lydia hon lyste som en sol och Esther riktigt tjöt av skratt och glädje när lillasyster fick smaka mat.
Mamma fick dock ge de första skedarna och tyckte det var väldigt roligt.


Oj så lycklig man kan bli av lite mosad potatis blandat med mammamjölk.

Esther tycket detta var riktigt roligt.

Nu vill jag mat Lydia sa Esther direkt efter att jag försiktigt stoppat in den första skeden.


Försiktigt, försiktigt tror jag att jag sa minst 30 gånger under denna lilla matstund.



Kolla in skillnaden på minen från när Esther var 4 månader och fick sin första potatis.




Mamma ser just nu att hon har samma tröja på sig vid båda tillfällena.
När vi skulle äta mellanmål blev vi sugna på att prova banan till Lydia så det gjorde vi och den åt hon med samma glädje som potatisen så nu längtar jag nästan efter morgondagen så jag kan ge henne lite mer och njuta av hennes miner. Det är nog inte så lätt att veta vad man skall göra med tungan när något annat än mjölk kommer in för första gången.
Ulrika

Inga kommentarer: