fredag 10 april 2009

Våran långfredag 2009

Att ta det lungt på en långfredan med Esther och Lydia är bara att glömma. Dagen började vid 6 tiden då Lydia började vifta runt i sängen. Det är så skönt att hon inte skriker när hon vaknar så när jag vaknar av allt viftande brukar jag gå på toa och kissa innan jag går fram till hennes säng. Att få en stort underbart leende av henne så är underbart även om jag är trött så att ögonen håller på att falla ihop. Resten av familjen kom ner vid 8-tiden. Vi myste lite i soffan tillsammans innan vi åt frukost tillsammans. Sedan bar det av till Coop för att storhandla mat och även gympadojor både till Sören och Esther. Väl hemma igen så fixade vi lite hemma


Lite pappagos hann Lydia med att få denna lediga fredag.

Vi hade en förhoppning om att Esther inte skulle behöva sova middag idag men vi misstog oss. Hon somnade i soffan och här har jag efter en timmes sömn lyft ner henne på madrassen och försökt få henne att vakna, något som nästan var omöjligt. Visst är det en underbar sovstil.


När vi ptatade om att gå ut och blåsa såpbubblor fick vi liv i henne. Helt plötsligt har hon tagit på sig pappas skor och keps och är på väg ut.

Oj vad fin hon blev!



Sedan bar det av med den röda trehjulingen till sysslingarna på nästa gata. Idag lyckades Esther cykla riktigt långt själv men orken räckte inte riktigt till att cykla hem igen. Hon tyckte att pappa skulle cykla på ehnens röda cykel och naturligtvis försöker pappa Sören att uppfylla hennes önskan. Han sätter sisg ner och trampar på med Esther åkandes där bak. Det är inte alla pappor som skulle fixa detta. Men kolla in pappas miner, det kanske inte var allt för lätt.





Några andra barn som de cyklade förbi tittade storögt på pappa Sören som trampade och trampande. -Så här kan väl inte era pappor göra , sa Sören. Vad gör man inte för den älskade lilla dotter vi har som vill att pappa skall skjutsa henne på cykeln.




Trots att Esther sov middag så sent så somnade hon vid 9 tiden och lilla Lydia vid 8:30.



Det är underbart att titta på dem när de snusar i sängen.


Sov så gott mina prinsessor.
Kram Mamma Ulrika

1 kommentar:

Mia sa...

Hej!
Vi är överlyckliga! :) allt var ju redan spikat för en flicka så det kunde inte bli bättre ;) Vi började ju med barnrummet i vintras och jag ville ha det könsneutralt så det blev väldigt ljus brun (jag ska trycka lite schabloner i ckokladbrun) Möbler och sånt blir nog mest i vitt men det kommer absolut bli något rosa också! Än är det bara ett kaos där uppe men jag närmar mig så småningom ett slut så då blir det bilder! :) Det är så svårt att hålla sig inomhus när det är så vackert väder :P Har ni mycket bebisgrejer att göra er av med framåt sommaren så kan vi göra affärer! ;) kram! /Maria