onsdag 22 april 2009

Bilder från veckan som varit.

I helgen som var hann vi med ganska mycket som var trevligt. Här hänger Esther i Pontus och Andrés hängmatta, något som den unga damen tyckte var mysigt.
När man vaknar tidigt på morgnarna hinner man mycket så här bakar Esther och jag en sockerkak till vi skall få besök.


Att slicka skålen är alltid smaskigt.


En lycklig Lydia gör även resten av sin familj lyckliga med sina "goa" leenden.

Efter en dag inne gick Esther och jag ut på kvällen och lekte tillsammans. Här försöker jag fånga hennes uppmärksamhet men hon bara springer hit.................
och dit.
Då fick mamma fånga henne i sitt knä och knäppa en bild på dem två.
Lydia fick vara hemma med pappa så Esther fick egen mammtid och det var en riktigt trevlig mor-dotterstund vi fick ute i den sena kvällssolen. När jag försökte varsko om att vi snart skulle gå in och lägga oss säger Esther: -Mamma det är inte natt , det är dag och så pekar hon på solen. Snart blir det ännu svårare att motivera läggdagstiden eftersom det blir ljusare och ljusare på kvällarna.
I lördags hade vi pappas väninna Johanna på besök. Hon hade med sig såpbubblor till Esther, en mycket uppskattad present. Tyvärr var det så kallt ute så de fick blåsa inne i Esthers lekrum.
Oj vilka stora bubblor säger Esther och gör massor av försök att fånga dem.


Den dagen hann vi även med en sväng på barnbasaren i Enhörna. Där fyndade jag en bumbostol till Lydia.
Nu sover barnen så det är dags att hänga en tvätt och sedan försöka sova. I natt sov jag själv nere i Esthers lekrum och tror ni inte att jag vaknade 5:17 fast att Sören inte kommit och hämtat mig. Klockan 5:40 kom hann och sa att Lydia ville ha frukostmat så då var det dags att kliva upp. Sedan var barnen och jag på öppna förksolan på förmiddagen och Sören kom dit och åt sin lunch och hann vara lite med barnen. På förmiddagen där slocknade Lydia en dryg halvtimme och när vi kom hem så lade vi oss alla i stora sängen och Esther somnade ganska snabbt och jag ammade Lydia liggande eftersom det oftast är enda tillfället för mig att få liggläge. När hon ätit klart och släppt matmagasinet så sov hon i 4 minuter sedan var hon klarvaken och pigg igen. Efter middagen fick jag åka HELT SJÄLV (jätteskönt) till stan och kika på bilar och hämta ett däck på babyland till en vagn som krånglat. När jag kom hem ammade jag Lydia och sedan somnade hon för natten ( hoppas jag) vid 20 men inte blev det mycket sömn för henne idag heller.
God natt alla vänner.
Ulrika

Inga kommentarer: