lördag 11 april 2009

Påskafton 2009

Vilken underbar dag. Sol, blå himmel och sandalen på Esther. Lydia vaknade tidigt så jag har varit trött idag men lycklig. Sören fick gå upp med Lydia vid 6-tiden för att jag skulle få en chans att få några minuters sömn till. 20 minuter fick jag innan Lydia började skrika pga att hon nockat huvudet mot Sörens nyckelben. Tur att mamma är lite mer av så att hon är mjukare. Ja då var det bara att gå upp och vara glad för dessa extra 20 minuter. Sören passade då på att springa till Ceders och lägga ut skattjaktsledtrådarba som de fick innan de hittade sina påskägg. På förmiddagen fikade vi ute på altanen. Och rätt som det var upptäcker Esther påskharen i en kant på altanen.


Hon förstod aldrig att den av av godis så vi har ställt in den i kylskåpet igen så blir det en ny överraskning i morgon.


Som ni ser är påskägget nästan tomt och det beror på att jag inte hann med när Esther öppnade ägget för då for allt innehåll ur. HOn blev faktiskt glad över vårmössan som fanns i så den hamnade på hennes huvud direkt.

Dessa små skor fick Lydia i sitt påskpaket tillsammans med en tröja.

Esthers vårmössa och HelloKittyvfingervantar som fanns i ägget.

Vid 13:30 gick vi över till Esthers kopis Erik där vi skulle äta påskmiddag tillsammans.
Här är de med sina små systrar. Elina är nu 3 veckor och Lydia 3,5 månader.


Efter mat och efterrätt gick vi ut med barnen. Erik åkte omkring i sin elbil och Esther kom efter på en bobbycar och verkade rätt nöjd med det. Lasse försökte få Elina att sova så Linda skulle få vila hemma en stund.


Ikväll sov båda tjejerna vid 8-tiden, helt otroligt men då har Esther inte sovit middag alls.
Sören sitter nere i vardagsrummet och bygger på sin flygplansmodell och jag sittervid datorn och bloggar men nu skall jag passa på att sova när barnen sover.
Ulrika

Inga kommentarer: