tisdag 31 mars 2009

Mammaträff på Fruktvägen!

Eftersom det är så trevliga mammor i den mammagrupp jag gått i med Lydia och eftersom vi fick mycket soppa och tårta över från dopet i lördags så bjöd jag hem alla mammor med bebisar idag på tårtafika och sopplunch. Det är så roligt för alla är så aktiva och bjuder hem varandra i denna grupp till skillnad från förra gruppen jag var med i. Det är ofta som det dimper ner i mail i inboxen om olika förslag på aktiviteter tillsammans med barnen och det uppskattar jag. Som hemmamamma uppskattar man verkligen att få prata med andra människor som svarar även om det är otroligt underbart när Lydia nu svarar mig med sina leenden och jollranden.
Fem glada mammor i mitt kök hjälpte mig att få mer plats i kylskåpet genom att äta tårta och soppa.


Utanför såg det ut så här, och snickaren som bygger altanen fick i uppgift att knacka på fönstret om någon skrek . Nu skall vi straxt ta en solskenspromenad till centrum där pappa och Esther ska till biblioteket och jag och Lydia ska till bvc och ta 3-månaderssprutan.
Om någon av tjejerna var här idag så vill jag säga att jag verkligen uppskattar er gemenskap. Vi ses.
Ulrika

1 kommentar:

Johanna sa...

Tack Ulrika för en trevlig dag, en mycket god lunch och smarrig tårta! Hoppas att vi kan träffas snart igen. Hälsar Johanna och Axel