söndag 1 mars 2009

Jag kan åka "gicko"!

För några veckor sedan köpte jag skridskor till Esther som jag hade tänkt att hon skulle få prova nästa år. På förmiddagen var min väninna Linda och jag på barnbasar och då köpte hon skridiskor till Erik och blev sugen på att prova dem redan idag. När jag kom hem frågade jag
Esther om hon ville prova att åka skridskor och det blev ett JÄTTE JA, JA!!!!
Sedan skulle jag göra lunch och var i köket och fixade. Esther gick ut i hallen och var där länge, sedan kom hon tillbaka och såg ut som på bilden nedan. -Mamma, mamma, åka "gicko" NU!
Den lilla damen fick dock vänta ett tag eftersom lillasyster ville ha sig sin egen " mammamjölklunch" också.

Oj vad lycklig hon var när hon fick prova sina alldeless för stors skridskor. Nu hade pappa fått gå upp på vinden och leta efter hjälmen jag köpte till henne i somras på en annan basar. Den blåa är pappas gamla som jaghittade i garaget när jag parkerade bilen efter barnbasaren så den fick Erik låna.

Pappa Sören hjälper Esther att få på alla kläder och skridskor med tre strumpor och ett par sulor i.
Eftersom skridskorna satt på så fick Esther åka vagn bort till skridskobanan. Ladde gjorde hon med en flaska varm välling eftersom hon vägrade äta lunch idag.


En stolt ock lycklig mamma med sin Esther på premiärturen.

Ibland hamnade dock fröken på rumpan men hon tog sig fram för egen maskin c:a 2-3 meter och det är väl bra gjort för en tjej på 2 år och 4 månader.



Det blir nog en tur till skridskobanan i morgon också.
Ulrika

Inga kommentarer: