måndag 16 mars 2009

Nya bilder!

Idag följde min snälla mamma med mig till stan och promenerade med Lydia medan jag fick gå till frissan och göra slingor och klippa mig. Därefter blev det lunch i lugn och ro innan vi for hem till Esther så pappa fick åka tillbaka till jobbet. Tyvärr håller Esther på att bli superförkyld nu. Näsan rinner och även ögonen, stackars lilla gumman. Trots detta är det full fart på henne som vanligt när hon är sjuk. Hon älskar att leka med mormor när hon är här. En favorit är kurragömma och hon är så otroligt duktig på att hålla tyst när hon gömt sig och mormor ska leta.

Nu blev det en paus för Esther skrek och skrek där uppe och Sören sprang direkt men hon fortsatte bara att skrika så jag sprang också upp. Så var det denna rumpa igen som krånglar, förstår inte hur krångligt det skall vara att få bajset i rätt konsistens. Efter att det fixat sig med det så var hon så ledsen att hon kräktes och kräktes flera gånger. Av med alla kläder, duscha Esther, torka golvet och på med ny blöja och ny pyjamas . Under tiden går Sören ner och sätter på en tvättmaskin med alla tvätt. Sedan när Esther lugnat ner sig vill hon att pappa skall komma och lägga sig bredvid henne i sängen. Tänk vad denna halvtidspappaledighet har gett dem en djupare relation. Det har varit värt guld men snart är den slut, nedräkning har börjat.

Nu till det jag skulle skriva om idag. Igår när jag höll på att sortera alla barnkläder, både de som blivit för små och de som är för stora så hittade jag likadana Bamsetröjor till barnen så jag tog på dem och jeanskjol/klänning för att ta kort på dem tillsammans, lättare sagt än gjort. Det började med att Lydia blev vrålhungrig när jag lagt dem bredvid varandra så jag fick ta upp henne och ge henne mat. Sedan tvärsomnade hon vilket hon nästan aldrig brukar göra efter maten. Esther lekte dock på med mormor som fick vara både drake och läsa samma böcker om och om igen

Lydia sov som en stock efter eftermiddgasmålet.

Efter mycket förklaring fattade Ester vad jag menade när jag sa att hon skulle sätta händerna i fickorna och stå still.


Esther var väldigt glad när mormor fick leka drake så hon skulle skratta.



Mammas lilla gullEsther!


Sedan var det dags för lilla Lydia att posera och nu är det inte långt till skrattet för henne.
Vad gillar ni frisyren?


Den 23:e blir hon hela 3 månader och hon utvecklad så otroligt fort. Nu börjar hon fånga saker som hänger i babygymmet och då blir hon så lycklig när hon lyckas.

Mammas andra lilla ögonsten.


Ja så här svårt vad det att fånga båda barnen samtidigt idag, ingen pangbild direkt.

Att fånga både barnen och mig var inte heller det lättaste för mormor som höll i kameran.


Nu är klockan sovdags för trötta med lyckliga mamma Ulrika.
Tack för idag mina små prinsessor.

Inga kommentarer: