onsdag 18 mars 2009

Lovisadockan hade bajsat!

I natt fick Esther feber IGEN. Igår trodde jag att hon skulle kunna gå till dagis idag eftersom hon var ganska OK igår men så blev det inte. Då passade Sören på att börja redan 7 i morse för att komma hem en halvtimme tidigare än jag är van vid. Jag är ju inte så van att vara ensam med tjejerna på morgnarna eftersom Sören brukar lämna Esther på dagis men det gick riktigt bra. Jag hann amma och duscha innan Sören gick och sedan äta lite egen frukost innan Esther vaknade. Som tur var hade hon ingen hög feber på dagen. Jag frågade om vi skulle gå ut med våra bebisar i vagnen och hon nappade direkt. Det är dock svårt för henne att förstå att första skall Lydia äta en gång till och det skall bytas blöja och kläs på innan det är dags att öppna ytterdörren. Esther grejade och grejade med sin lilla Lovisadocka och när jag ägnat ganska mycket tid åt Lydia och hon är färdig att kläs på för att gå ut ropar Esther att Lovisa har bajsat och att jag skall hjälpa henne med blöjbytet. Hon sticker snabbt in i skötrummet och hämtar en av Lydias blöjor som hon tycker att Lovisa skall få ha på sig. Jag försöker lite snabbt säga att Lovisa är ren i rumpan och att hon är färdig att gå ut nu men det går Esther absolut inte med på. Vi skall klä av dockan kläderna, ta bort den gamla blöjan och tvätta och torka med handduk som hon sett jag gör amed Lydia. Under tiden ligger Lydia och skriker i sin overall men jag kände att det var så viktigt för Esther att vi tog hand om Lovisa ordentligt så hon fick skrika ett tag. Sedan la Esther ner Lovisa i vagnen och jag tog snabbt på Esther kläderna så de kunde gå utanför dörren och vänta på oss. Sedan var det snabbt på med resten av Lydias kläder och mina egna innan vi äntligen var ute på våra bebisa och vagnar. Solen sken från en klarblå himmel men det var kallat. Esther var så lycklig så vi promenerade omkring i området med våra vagnar och gick till parken och gungade en bra stund innan vi mötte Linda och Erik som kom hem med bussen från MVC. Jag försökte ringa Linda i morse för vi hade pratat om att ses på förmiddagen men ingen svarade så Esther och jag gick dit med våra vagnar men ingen var hemma. Då var jag helt säker på att Linda var på förlossningen men icke. Däremot fick jag ikväll veta att min väninna Hanna fått tvillingflickor i natt. Barnen var stora för att vara tvillingar, en på drygt 3 kilo och den andra på 2600 gram. Helt otroligt att ha så många kilo barn i magen, jag klagade på en men så var hon stor också.

Esther på vårpromenad med sin lilla Lovisadocka


En lycklig mamma Ulrika med sin lilla Lydia.
Nu sover båda barnen i sina sängar och jag funderar starkt på att snabbt lägga mig för att hinna sova ett tag innan det är dags att väcka Lydia för nattmålet.
Ulrika



1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha ja de gör som man gör... Klart Lovisadockan hade bajsat :)

Tack så hemskt mycket för påsen med kläder.... Kanon.

God bless