lördag 7 mars 2009

Har vi tjänat eller sparat pengar?

I fredags åkte jag och min väninna Linda och ställde oss i den otroligt långa kön för att shoppa till 50% på brandrean i Södertälje. Efter c:a en timme kom vi in och jag gick direkt till leksaksavdelningen för om man ville in på Babyland fick man stå i en kö till och där gick även min gräns. Jag fyndade en hel del saker till tjejerna som hamnar i presentlådan och lite andra saker som barnen kan ha med som presenter när det är kalasdags. Lydia sov hela tiden, helt perfekt. När vi glada och nöjda åkte hem så kände jag dock att jag gärna skulle vilja kika in på de andra affärerna också så jag förberedde Sören på det inför nästa dag. Efter många diskussioner och skapade första och andrahandsplaner så åkte vi hela familjen till stan. Redan på motorvägen vi klockan 10:15 sov båda barnen, helt otippat så Sören blev erbjuden att sitta och ha lite egentid och vila i bilen, snällt va! Snäll som han är tycker han att det är Ok att jag springer insjälv. Då kom man in direkt även på Babyland så där shoppade jag en dopklänning eftersom min gamla blev stulen i mammas förråd för ett tag sedan. Handlar även ett amninslinne, en amningstunika och en kortärmad tröja i ett känt dyrt märke. De räknar jag med att kunna sälja på tradera för minst den summan jag själv fått ge. Efter de inköpen ger jag mig in på Intersport där jag redan när jag går in ser hur otroliga köerna för att betala är. Jag önskar och hoppas att de skall ha minskat till jag skall betala. Sören ringer och berättar att läget är lungt, båda sover fortfarande.
Jag får fatt i ett par jeans och ställer mig i kön till provhytten. De sitter Ok så jag bestämmer mig för att ta dem, springer vidare och letar efter en vårjacka till Esther. Hittar en jättesnygg Didrikssonjacka som är turkos med rosa dragkedja till ett bra pris. Nu ringer Sören och berättar att Lydia börjav vakna. Tittar på kön och inser att det eventuellt blir så att jag får lägga ifrån mig mina fynd. Bestämmer mig dock för att ställa mig i kön och se hur det går. Den går SAKTA framåt. Sören ringer ett flertal gånger till och i kön finner jag ett jättesött vinterställ i vitt och rosa till Lydia inför nästa vinter. Först är det extrapris och sedan är det halva priset på det. jag bara kan inte låta det ligga där i korgen som är precis bredvid mig. Lägger tillbaka det eftersom jag inser att det är ett år kvar till hon kan ha det, minst. Men eftersom kön går så sakta hinner jag titta på det ett antal gånger till. Två tjejer somstår framför mig med varsina fleecfodrade regnställ i barnstorlek börjar prata med mig om hur sött och otroligt billigt det rosa stället är så jag bestämmer mig för att köpa det. Oj nu har jag verkligen tjänat mycket pengar eller är det så att jag sparat pengar??? Sören ringer igen och Lydia nu inte vill vara i bilstolen längre så jag ber honom ta ut henne och lägga henne i vagnen och köra runt eftersom jag dock kommit några meter framåt i kön och snart håller på att tjäna (?) över 1000 kr. Stackars Sören lyckas få ut båda barnen och ta med dem i i shoppingcentrat och ge ESther en varmkorv och hålla Lydia glad. Till slut är det min tur i kön efter c:a 1 timmes köande och jag få betala och få mina fynd. Väl ute vid serveringen ser jag min fina familj sitta och vänta vid ett serveringsbord. TACK SNÄLLA SÖREN FÖR DITT OTROLIGA TÅLAMOD!

Måsta bara få visa några fina vårbilder från förra helgen. Det finns hopp om att våren snart är här. Titta vilka fina snödroppar vi såg på vår picknickpromenad.


Hela min fina familj i vårsolen.


Det gick dock att se att det varit riktig vinter där några barn byggt en snöhäst som stod kvar.
Nu ropar Lydia och vill ha sin andra morgon mat.
Ulrika

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror inte ni har tjänat pengar bara slösat :) kram