torsdag 29 november 2012

Thailand del 3

Så blev det åter ett pausstop i bloggandet för att det varit så mycket på jobbet som tagit min tid, plus att vi gått och lagt oss så tidigt på kvällarna. eftersom jag i början av veckan gick upp mellan 03-04. Det resulterade i att vi gick och lade oss tillsammans med tjejerna runt 20. I onsdags lyckades jag sova ända till 5 så då passade jag på att åka till en väninna efter att barnen somnat för att prata lite "tjejsnack" och det var trevligt att orka vara uppe till 22:15. Sören sov som en stock när jag kom hem så jag kröp bara ned bredvid honom och somnade direkt. Nu till vår resa.
 
Vi har varit många timmar i vattnet och myst med barnen, antingen i poolen eller i havet.
Det var underbart att bara guppa omkring och mysa med barnen och även med varandra Sören och jag.
 

Båda tjejerna har ju varit ganska rädda för vatten men det har varit soligt att se hur de blivit modigare och modigare under resans gång. Likadant var det med killarna som var med.

 Här övar Esther på att stoppa huvudet under vattnet. Ännu så länge håller hon för näsan.


Även om man bara är 6 år så kan man njuta av att bara ligga och ta det lugnt i vattnet.

Lite Algesundfamiljemys!

En och annan kram hann vi med, Sören och jag.

Att få använda familjen Binett som mina fotomodeller var också roligt. De var väldigt snälla och ställde upp på alla mina fotoförslag.

Gullungen Axel 4 år.

Gullungen Viktor 6,5 år!

 
Vad skall vi kalla detta par då?
Ja det märks i alla fall att de älskar varandra och det är så mysigt att se. 


Efter middagen på kvällarna blev det varierande aktiviteter men ofta kom alla surfplattor, Ipads, Nintendo DS och Kurio fram. Även vi föräldrar satt med våra telefoner och lade upp fina soliga bilder på Facebook som gjorde våra vänner avundsjuka.

Här sitter barnen på den enormt stora balkongen 14 våningar upp i huset där vi bodde. De små gröna ljusen i bakgrunden är små fiskebåtar som lagt ankare under natten. Här spelar barnen Halvanyatsy.


Allt gott

Ulrika