måndag 12 november 2012

Shoppingtur till Rayong!

Igår hände något som gjorde mig så besviken. Vi var och hälsade på en familj som vi lärt känna via Facebook. Själva besöket var VÄLDIGT TREVLIGT men när jag bad Sören gå och hämta min handduk, glömde jag att berätta att jag rullat in min fina kamera i den. Det resulterade i att den ramlade i stengolvet. Jag vågade nästan inte sätta på den för jag var rädd att den var helt trasig, men på kvällen tog jag mod till mig och gjorde det. Den fokuserade inte alls men den gick att knäppa av. Då provade jag med  ett annat objektiv och då fokuserade det i alla fall. Då gladde jag mig i alla fall att själva kamerahuset inte gått sönder. Eftersom det var ett otroligts skyfall i natt ( trodde taket skulle rasa in) och det var molnigt och risk för regn även under dagen så bestämde vi oss alla att göra en utflykt till Rayong där jag kunde titta på ett nytt ojektiv. Sören ringde Mr Clean som skickade hit en minibuss vid 11-tiden. Han körde oss till ett STORT shoppingcenter som hade det mesta. Jag köpte ett nytt objektiv och satsade lite mer så jag fick ett snäpp bättre än det som gick sönder. Hoppas sedan att få ut något på drulleförsäkringen hemma i Sverige. Det blev också en en hel del annat shoppat. Vid 17 tiden rullade vi hemåt igen trötta med glada.

Måste bara också berätta att vi åt lunch på Mac Donalds och när tjejerna fick sina Happy Meal så innehöll den även varin Pet Shop, vilket gjorde lyckan fullständig. Bara en PetShop hemma i Sverige kostar nästan 40 kr så med tanke på det så var maten mer än gratis.

Nu sover Lydia gott i sin vagn här i köket och papprona har precis gått för att lägga de andra barnen. Johanna och jag ska plocka utan på köksbordet under tiden. Sen blir det Solsidan  soffan för tre fjärdedelar av oss.

Allt gott

Ulrika

1 kommentar:

kickan sa...

Här kommer varma gratulationshälsningar till Sören!
Hoppas du får en toppendag, tillsammans med de övriga i familjen så klart.
Kristina och John