lördag 27 oktober 2012

Höststädning i trädgården och en liten fotostund.

Jag uppskattar verkligen lördagsmorgnar dår man ta det lugnt på morgonen. Här brukar det blir så att hela familjen ligger och myser och småpratar en ganska lång stund innan vi går upp och äter fruktost. Oftast är det jag och Lydia som går upp först medan Esther o pappa ligger kvar och myser en stund.
I morse var det mulet ute och vi hade mycket att göra ute i trädgården och så hade jag ett litet fotoprojekt på gång så jag blev ganska besviken. Väderappen hade igår talat om för mig att det skulle bli sol idag även om det skulle vara kallt. Vi fixade inne på förmiddagen och tvättmaskinen har gått varm hela dagen. Jag har börjat planera vilja kläder som vi skall ha med oss på semestern. Det är så roligt att en gång till få plocka fram alla söta sommarklänningar innan de blir för små.
 
Efter en pannkakslunch så gick vi ut hela familjen och Lisbeth, vår norrlandsmormor som är på besök. Lisbeth är helt otrolig på att fixa både ute och inne så det blir alltid mycket gjort när hon är här.
 
Efter en stund tog jag med mig tjejerna och en tunna ner till ett ställe där det finns många fina höstlön på marken. Tyvärr hade löven på det fina trädet tappat alla sina löv under de sista dagarna.
 





De sista fina höstäpplena plockade vi ner men innan tog jag två fotografier på dem.



På gården har Lisbeth kämpat på och fixat med allt möjligt. Här klipper hon vid alla kanter, något som vi själva inte varit så duktiga med.

Två medhjälpare fick hon också när vi kommit tillbaka från vår fotostund.
 

Sören kämpade på han också. Här klipper han av staketet mellan oss och grannen eftersom det skall borras efter bergvärme för oss båda nästa vecka. Grannen skulle ta ner sina träd för att få in "borrmaskinen" och eftersom den förstör ganska mycket så är vi glad att ej behöva ha den rullandets på framsidan. De kommer nu att kunna rulla den från grannen till oss och tillbaka.

Av någon positiv anledning så har Sören blivit riktigt intresserad av att elda i vår brasa och då behövs ved. När han var på tippen och slängde saker så passade han på att ta hem lite virke som han genast sågade upp som ved.

Nu ska jag snart lägga om mitt sår på benet och jag hoppas verkligen att det har börjat läkas nu.
Tjejerna och Sören skall just påbörja en Wiimatch.

Önskar er fin fin lördagskväll.

Ulrika