tisdag 2 oktober 2012

Blå och grön!

Så här kan man se ut när det inte är några lugna lekar i dockrummet.
Esther har sedan skolstarten varit med om några ganska påtagliga krockar som i fredags gav detta resultatet. Hon är blå på båda sidorna om näsan vid ögonen och hon har en stor bula som också är färgglad, eller vad man ska kalla det. Det måste verkligen ha gjort jätteont. Hoppas det inte blir några fler blåmärken och bulor på ett tag nu. Förra gången var det skrapsår i pannan och blåa ben. Vi har aldrig varit på akuten på grund av fysisk åkomma utan i stort sett bara vid jättehög feber typ dryga 41 grader och vid astmatillfällen men nu börjar jag undra om det snart är dags för något annat besök. När vi bodde i Nykvarn hade vi klippkort på Huddinge barnsjukhus så när vi skulle flytta hit till västkusten var en av mina första frågor, vart närmaste barnsjukhus ligger. Vi har på detta året bara varit där en gång och då fick vi nästan åka hem direkt, och det är vi så tacksamma för. Det är knappt att jag vågar skriva det men  inte har vi behövt vabba mycket sedan vår flytt. Min läkare påstår att det är mycket sämre för mig att bo här på västkusten än i Stockholmstrakten men barnen har i alla fall mått bättre och det känns bra.
 


Får avsluta med en finare bild på systrarna tillsammans. Ibland leker de så bra med varandra och ibland är de som hund och katt. Antagligen ganska normalt.
Imorgon ska jag till tandläkaren och jag hoppas och hoppas att jag inte ska ha några hål. Jag borstar tänderna 10 gånger oftare än Sören och han hade bara ett minihål  som de kanske ska laga nästa år så det beror någon inte bara på borstningen utan också på ens tandkvalitet.


Önskar er en fin kväll.

Ulrika

Inga kommentarer: