lördag 20 oktober 2012

Kalasdags!

Idag var det dags att ha 6-årsklas för några klasskompisar!
Ja efter att ha funderat mycket på vilka vi skulle bjuda km vi överens om att bjuda 5 killar och 5 tjejer och det blev riktigt bra. Sören och jag hade gjort ett kalasschema och det följde vi. Vi är ett riktigt bra team min man och jag. Först när alla kommit blev det paketöppning och Esther fick en chans att verkligen säga tack till den som gett paketet. Jag har lite svårt för när det rivs upp direkt när man kommer innanför dörren och sedan är det glömt.
 
Efter hälften av paketen var jag klar med mitt försök till att skapa en "Prinsessborg av glass och lite annat, så då blev det en paus med fika.
 


Mina små älsklingsprinsessor!

Mitt i denna blogg kommer några bilder från den riktiga födelsedagen. Här är Esther med favoritkortet. Tack fina faster Chana för det.

Pappa och Lydia på en bild som mamma tycker blev ganska bra.

Kram min stora fina födelsedagstjej. PÅ sidan syns den stora fina kartboken Esther fick av norrlandsmormor Lisbeth och den fina jordgloben hon fick av mormor Ingrid.

Av mamma och pappa fick Esther äntligen sitt efterlängtande Wii-spel. Tur att hon varit hos en av sin killkompisar A och lärt sig hur man gör.


Här är mammas försök till att skapa en Prinsessborg.


Avslutar med en bild på Esther och mormor Ingrid.
Tack mormor för all hjälp med denna dagen


Nu sitter två trötta  tjejer och tittar på en film i soffan. Själv skall jag börja förbereda mig inför morgondagens familjegudstjänst i  Ytterby kyrka.

Önskar er en fin lördagskväll.

Ulrika