söndag 25 mars 2012

Lycka är att få en djungeltapet!

Igår hade jag och Sören städat klart i Esthers nytapetserade rum och vi såg med spänning fram emot vad Esther skulle tycka om resultatet. Jag ledde in henne blundandes och så tog jag fram kameran och sa att hon fick titta. På första bilden kan ni se hur hon såg ut när hon tog händerna från ögonen och tittade på sin nya tapet. Det går inte att ta miste på hennes enorma glädje. Jag kan säga att hon blev VÄLDIGT NÖJD med tapeten.


Esther beundrade den uppifrån och ner.


Och så började hon räkna upp alla olika djursorter hon kunde se på tapeten.


Ja vad tycker ni själva? Jag är väldigt nöjd. Jag är också mycket nöjd att målaren fick sätta upp den. Tapeten kom i en rulle och var färdigskuren i olika bitar. Det är dock två bitar i varje våd så det var verkligen inte lätt att få det rakt och fint, det tyckte inte ens målaren som har vanan inne.


Nu är pappen borta på golven och leksaker och möbler finns på plats även om det inte är  upplockat och klart. Idag var vi på gudstjänst klockan 10 och efteråt blev det familjesamling vid sandlådan. Med vackert varmt väder och trevligt sällskap tillsammans med andra barnfamiljer sprang klockan iväg. När vi väl åkte till huset så njöt vi av att det bara tar 2 minuter att komma dit från mitt jobb. Där plockade vi lite och tog bort slipdamm. Vi sa hej då till Lisbeth som blev hämtad av en väninna och så åkte Esther och jag och handlade dricka och pizza som vi åt i solskenet utanför vårt hus. Barnen lekte i trädgården och några grannbarn kom förbi och förgyllde tillvaro. Nu är vi hemma och nyduschade och ser fram emot en ny spännande vecka. Nu väntar vi med spänning på att få flytta in i huset. Hoppas verkligen att snickarna gör ett snabbt och effektivt jobb med diskbänk, fläkt, garderober och lite annat som är kvar. Sedan har vi MÅNGA kartonger som väntar på att bli uppackade.

Önskar er en fin vecka.

Ulrika

1 kommentar:

Bella sa...

Underbar tapet!
Glad Påsk