måndag 5 mars 2012

Kakelfunderingar!

I dag har jag jobbat som vanligt. På förmiddagen hade jag Kyrkans barntimmar då 10 glada 3-5-åringar kommer och förgyller min tillvaro.

Efter lunch fixade jag med olika infolappar somg skall ut i samhället och sätta upp. Sedan handlade jag för morgondagens "Tjejkväll för trötta mammor". På hemvägen stannade jag till hos Sören som höll på att dra ner tapeter. Tycker att denna bild blev lite rolig. Jag tycker att det ser ut som en ny sorts gardin. Som tur är har vi fått tag på en målre som kan jobba denna vecka. Den som kom förra veckan för att få information om vad han skulle göra avslutade planeringssamtalet med: Ja. ni vet väl att jag har semeter nästa vecka! NEJ Det visste vi INTE och vi har absolut INTE tid att vänta en vecka till på en målare. Firman vi anlitat är mycket bra och de lyckades fixa fram en målare som inte har semeter så han börjar jobba redan i morgon och det passar oss.


Det gjorde dock att även Sören fick sätta lite fart för att hinna göra grundjobbet med nedtagning av tapeter. Själv säger Sören att han har två lägen, hel still eller sakta, MEN jag tror att han ni lyckats komma upp i läget " ganska effektivt jobbande" Heja min kära Sören, du är TOPPEN!

Detta ska bli Lydias rum och det är nu målningsklart, vilket känns jätteskönt.


Nu funderar vi mycket på vilket kakel vi vill ha i köket. Skall det bli små rektangulära kakelplattor typ 5 x 10 i vitt?

Eller glasmosaik?


Eller större rektangulära plattor?
  Eller rektangulära med fasad kant?

TIPS PÅ KAKEL MOTTAGES TACKSAMT. Jag har så svårt att tänka mig helheten i vårt blivande kök.

Allt gott

Ulrika

Inga kommentarer: