lördag 10 mars 2012

Shoppingdag med tjejerna!

Så blev det helg igen. När Sören åkte iväg till huset i morse så klädde tjejerna och jag på oss och åkte iväg. Första stoppet blev Kode Trä, där vi beställde parkettgolv. Sedan åkte vi till en stor affär i Stora Höga som har både kläder och skor. När vi kom in i skoaffären såg jag att Esthers ögon gick direkt till ett par skor. - Åh mamma , vilka underbara skor men höga klackar, sa Esther. Ja nu tror ni att det var ett par finskor med klackar men det var det inte. Hon hade sett ett par rosa fina träskor. Jag tror faktiskt inte hon har lagt märke till träskor förut men nu fanns det en enorm förtjusning i både hennes röst och hennes ögon. Vad annat kunde jag göra än att låta henne prova dem. Först gick hon som på styltor men efter en stund så trippade hon omkring och såg lycklig ut. Men sig ut från affären hade hon de rosa träskorna i en platspåse. Jag berättade för henne att jag hade liknande minnen från min barndom. När snön hade försvunnit och det började bli varmt åkte mamma och jag till Farsta köpcenter och jag fick välja ett par nya träskor och ett par gymnastikskor, så jag minns glädjen Esther kände idag.

Sedan åkte vi vidare till Stenungsund som var vårt mål. Lydia skulle nämligen får köpa nya byxor, likadana som Esther fått för några veckor sedan.
Inne på Lindex fastnade Esther som vanligt bland alla smycken som hänger. Där fann hon också dessa solglasögon som hon tyckte var SÅ SNYGGA, och naturligtvis ville Lydia också prova ett par.



Efter att vi tittat i Kappahl, Cubus och Lindex kände vi att det var dags för lunch. Jag hade ingen lust att gå på Mc Donalds så jag frågade vad de ville äta. -Taccos, svara Esther högt och ljudligt. Jag trodde inte att vi skulle hitta det men faktiskt så gjorde vi det inne i gallerian. Taccos och pastabuffe för 95 kr. Jag frågade om man kunde köpa barnportioner och det kunde man för 45 kr. För Esthers del var det helt klart värt det men om ni tittar på Lydias tallrik( hon är en ganska kräsen ung dam) så är det tveksamt. Jag trodde först att hon skulle kunna äta från min tallrik men när jag läste en skylt vid disken där det stor " Att äta flera från samma tallrik är inte tillåtet, det polisanmäles" så fick jag snällt betala för henne också.

En mycket nöjd Esther!

Lydias portion bestod av ett tunt bröd, pastaskruvar, taccoships och majs.

Esthers första små rosa träskor!


På hemvägen åkte vi förbi och hälsade på pappa i huset. Då fick vi se det gröna tapeten i köket.
Hoppas vi kommer att bli glada av att se den på morgnarna.

Nu tittar tjejerna på en film om Lassie. Vi har en annan som vi tittat på förut men denna var verkligen helt annorlunda. Tjejerna sitter som klistrade och jag lyssnar också med ett öra. Helt otroligt vad fantastisk denna Lassiehund är.

Nu väntar snart melodifestivalen för vår del. Esther har väntat och väntat på att få höra sin nya idol Ulrik Munter sjunga och ikväll är det dags. Hela Ulrik!

Allt gott

Ulrika

Inga kommentarer: