onsdag 14 mars 2012

Barstolar och annat!

Idag har det varit en underbar vårdag med strålande sol. Nu är det verkligen dags att  leta fram vårjackorna. Det känns som en underbar tid att få flytta in i vårt nya hus snart. Idag har jag haft en ledig dag. Efter att jag lämnat tjejerna på förskolan åkte jag till Stenungsund, en stad? eller kallar man det kommun eller samhälle? Ja jag gillar Stenungsund. Det är ett perfekt ställe att shoppa på, men denna gången var det inte kläder utan inbyggnadsugn som far mitt fokus. Det finns ett ställe som heter Kallbergs där. Ni som kikat på Prisjakt.nu eller på pricrunner.se och sökt efter vitvaror har nog sett Kallbergs. De har verkligen bra priser och service. Man gå gratis hemleverans också. Jag ville dock denna gång kunna se på ugnen "live" och känna på den innan jag beställer men den fanns tyvärr inte inne. Får bli en till Stenungsundstur snart. Jag passade på att åka runt och titta vad som finns mer i Stenungsund och det var faktiskt mer än jag trodde. Jag var bl.a på Jysk som inte finns här i närheten. Då hittade jag detta otroligt gulliga barnset med bord, stolar och en soffa att ha ute.

När köket är klart skall vi köpa barstolar så det passade jag också att titta på. Vi är ännu inte klara med om vi vill ha vita eller i ek. Den vita under är från IKEA:


Igår kom kyl och frys som vi hade beställt och även parkettgolvet. Sören fick lite att bära denna eftermiddag. Idag när jag svängde förbi huset låg detta golvet i vårt sovrum och i Esthers rum. I morgon kommer tre snickare så då hoppas vi att det kommer att bli golvläggning med superfart.

Sedan är det våra Lumi skjutdörrar som kommit som skall på plats i hallen.

Innan jag åkte vidare till Stenungsund så satte jag mig på trappan och njöt av solen och bara andades Ytterbyluft. Då såg jag dessa små fina blåa skillablommor i rabatten vid huset.

Nu skall tjejerna och jag titta på smurfarna på Youtube.

Allt gott

Ulrika

1 kommentar:

kickan sa...

Så spännande att få flytta in i ert nya hus!
Vi önskar Er allt gott där och att ni kommer att trivas redan från start.
Lycka till med alla praktiska saker som återstår.
Kram!