söndag 4 mars 2012

Vi har träffat Smurfarna!

Så var denna helgen snart slut. Vi har njutit av sol och blå himmel. Så fantastiskt det är att få ana hur våren kommer smygande. Nu väntar vi bara på att Gud åter skall klä de kala träden med nya löv.
I fredags lyckades vi handla tapeter, färg och beställa en diskbänk på nätet. Oj vad man kan spara pengar om man först kollar upp i en affär vad man vill ha och sedan går hem och goolar efter samma vara. Sparade över 1000 kr på diskbänken genom att beställa på nätet och då kommer den även hemlevererad till vårt nya hus.

Lydia fick varken instrument eller racebilar på sina tapeter. Det kan verkligen kosta mycket pengar med tapeter. Skulle vi tapetsera om ett rum vore det väl en sak men vi skall fixa ett helt hus. Det fick bli en billigare variant med fjärilar och Tingeling som är turkos i botten. Det blir nog bra med den också.

Igår var tjejerna och jag ute på en solskenpromenad och då tog jag denna bild med min telefon.


 Igår, lördag var vi på Hoppis och Skuttis och gympade. Efteråt blev det en tripp till City Gross där vi handlade ritblock och lite annat. Vid ingången stod dess smurfar. Esther och Lydia stack glatt in sina små ansikten i de tomma smuftansiktena.



I dag blev det gudstjänst i Ytterby kyrka. Ibland är det inte helt lätt att fira gudstjänst med sina prinsessor, när båda bestämt sig för att sitta i hela mammas knä. Till slut blev jag så trött på allt kiv att jag gick ut med båda tjejerna och inväntade söndagsskolan. Jag var i alla fall glad att få lyssna på vår nya gospelkör som sjöng så bra med bra kompband och en fantastisk körledare. Ja som ni hör är jag väldigt glad över mitt jobb och min församling.

Under eftermiddagen har jag packat några banankartonger till med saker som ska till nya huset.
I morgon får Sören hjälp av en gammal ungdomsvän som skall hjälpa honom att måla tak. Snart ska vi äntligen kunna börja med väggarna som skall både målas och tapetseras. Det skall bli kul när vi kan få se tydliga resultat till skillnad mot när en veckas ägnats åt spackling där man inte ser så mycket av jobbet. Nu skall jag snart förbereda morgondagens "Kyrkans barntimmar".

Allt gott

Ulrika

Inga kommentarer: