lördag 7 april 2012

Glad Påsk från flyttkaoset!

Jag  kan hålla med om att det var väldigt länge sedan jag uppdaterade bloggen med kan kan bara skylla på allt flyttkaos. I går var första heldagen ( obs, tillsammans med 2 barn) som jag hade en chans att börja packa upp saker. Tror att jag i alla fall har tömt 15 kartonger hittills och det är ju alltid en bit på vägen.

Förra veckan fick vi hjälp av min snälla kollega att flytta de sista sakerna. Jag och Sören hade tänktatt göra det tillsammans medan tjejerna skulle få sitta i bilen och titta på film Då kom S-B som en räddande ängel och undrade om vi behövde hjälp den eftermiddagen. Han visste att vi hade mycket saker eftersom han hade hjälp oss  när vi flyttade alla stora möblerna och kartongerna så han insåg att det skulle ta tid med en kärra, så han åkte och hämtade sin egna också. TUSEN TACK FÖR HJÄLPEN!

Oj vad Sören har kämpat tappert i huset och med flytten. Här höll han på att sätta upp fläkten.


Som ni ser har han INTE hunnit gå och klippa sig, man han ser lika glad ut för de. Tjejerna och jag hade gjort en fläta av hans lugghår. Jag kan dock hälsa, speciellt min svärfar ( som gillar när Sören är klippt) att han är JÄTTEFIN och klippt nu. Min arbetskamrat Å, som är kantor i församlingen jag jobbar i, hon har som hobby att klippa folk. Med tanke på att vi alla var långhåriga så frågade jag om hon kunde ta en klippning av hela familjen Algsund och det gjorde hon. Så i förrgår kom hon hem till oss och klippte en i taget. Det var SÅ SNÄLLT! Hade tyvärr ingen " efterbild" med en nyklippt Sören.


Eftersom det finns vissa här som är nyfikna hur det ser ut här hemma så kommer n¨ågra bilder från vårt huskaos. Här är vardagsrummet idag. Kan säga att det inte såg så här "fint och städat " ut i går morse. Vill också tillägga att alla fönsterkarmar skall bli vita. Det är sommarens projekt.

Något som jag ägnat mig åt är våra kläder. Skjutdörrarna i hallen blev jättebra. En 3 meter lång garderob med MÅNGA backsystem och några garderober med plats för jackor.

Idag på självaste Påskafton försökte vi ägna lite mer tid till barnen än igår. Vi tog en cykeltur till några lekparker men oj så kallt och blåsigt det var.

Pappa Sören och Lydia i en rolig gunga.

När vi kom hem hade Påskharen skickat ett sms med ett hemligt meddelande. Precis när vi varit ute på cykelturen hade han varit och hängt upp några småpresenter på vår baksida.

Även Lydia var lycklig att hitta sina presenter som det stod Lydia på.

 När vi kom hem lagade vi påsklunch. Efteråt fick vi fortsätta att plocka med alla kartonger. Ibland leker tjejerna jättebra med ibland blir det otroligt tjafsigt. Som tur var hittade jag banankartongen med alla mina gamla Barbie och Cindykelsaker. Det blev VÄLDIGT UPPSKATTAT. Jag tror att de satt och roade sig med dessa saker över en timme och det var vi tacksamma för.


Hade verkligen inte tänkt lägga ut bilder när det ser så här stökigt ut men eftersom några bett om det så kommer det. Så här ser vårt nya kök ut innan vi städa klart allt.

Nu sover tjejerna och Sören har gått och lagt sig i badkaret för att förbereda söndagsskolan han skall hålla i imorgon. Själv är jag ganska trött så snart väntar nog sängen på mig

GLAD PÅSK!

Ulrika

Inga kommentarer: