tisdag 31 maj 2011

Jag ska absolut inte gifta mig!

-Mamma, nu har jag bestämt mig. Jag vill ABSOLUT INTE gifta mig. Varför det, frågar jag lite försiktigt. - Mamma, jag vill ALLTID bo med dig. Och så kramar hon mig hårt när vi ligger och gosar i hennes säng innan hon skall sova. Då försöker berätta att när man gått klart skolan vill man oftast bo i en egen lägenhet. ABSOLUT INTE JAG MAMMA. Vi får se hur det blir med den saken. Såna här fina samtal får vi ibland när Lydia somnat och jag klättar upp till Esther i våningssängen.

I morgon planerar vi att åka till Astrid Lindgrens värld. Jag har packat under dagen men när Esther låg i soffan och tittade på Tjorven så tyckte jag att hon kändes varm så jag bad Sören gå och a tempen på henne. Den visade tyvärr 39,8. HOPPAS HOPPAS att hon sover bort febern så vi kan komma iväg som planerat.

Idag har jag varit på smärtkliniken och träffat en väldigt trevlig läkare. Hon undersökt mig och jag skrek högt när hon tog i min vänstra arm. Då berättade hon att jag har tennisarmbåge, och det är INTE skönt kan jag berätta för er som undrar.

Nu måste jag sova för att orka med morgondagen eller kanske även nattens eventuella bravader.

Allt gott

Ulrika

Inga kommentarer: