söndag 29 maj 2011

Läget idag!

För er som undrar hur det går med bostad kan jag göra en liten uppdatering. I tisdags och fredags hade vi en annons i Kungälvsposten. Detta har tyvärr inte resulterat i något mer än två inbetalningskort ännu så länge.
Jag har även skrivit en A4 sida med info om att vi vill hyra eller köpa bostad och den har Sören mailat till Kungälvs pingsförsamling där de lovat att sätta upp den på anslagstavlan. Igår ringde Tord, min blivande arbetskamrat. han hade hört om någon som ville hyra ut ett hus under en viss tid. Jag har ringt den kvinnan och fått information som låter mycket vettig. Så har vi inte hittat och köpt något hus inom några veckor så får vi förhoppningsvis hyra detta hus som logger 6 kilometer från Ytterby. Det känns jättejobbigt att behöva flytta två gånger med kort mellanrum men naturligtvis är det väldigt bra att finnas på plats när det är visningar på hus. Vi väntar ju även på att Sören skall få ett jobb för innan dess får vi inte så mycket lånelöfte och då kan vi inte vara med så långt i alla budgivningar som verkar bli. Detta har i alla fall stillat min oro ganska mycket detta sista dygn.

Imorse blev jag grattad på Mors dag i sängen. En fin present fick jag också. Nu behöver jag nämligen inte köra till IKEA i Västerås mot min vilja. Sören håller på att programera alla möjliga adresser i min nya GPS så att jag skall hitta till alla bekantskaper i Göteborgstrakten.

Snart skall vi på 4-årskalas till Elliot. Sedan blir det till att göra det sista med fotoboken som måste bli klar inom en snar framtid. Jag köpte nämligen ett presentort på en upp till 100 sidors fotobok för endast 30% av normalpriset men man måste förbruka det inom 3 månader och nu har jag bara några dagar kvar.

Allt gott

Ulrika

1 kommentar:

kickan sa...

Men så skönt det låter, att det har ordnat sig med boendet, om så bara för en kortare period. Men som du själv säger, det är bra att vara på plats och i lugn och ro se sig om och känna sig för.
Du ska se att det ordnar sig till det bästa för er.
Kram!