måndag 23 maj 2011

Kungsan och läget just nu!

Nu är det redan sen måndagskväll. Sören har just gått och lagt sig och barnen sover sedan länge.
I lördags var vi i Stockholm och var med på Jesusmanifestationen. Det är en stor ekumenisk satsning inne i Kungsträdgården. Detta året satsade de för första gången mycket på barnen vilket vi tyckte var väldigt roligt. Först fick barnen hoppa i den uppblåsta borgen och sedan gick vi till pysseltältet där man bl.a fick tillverka sin egen prinsesskrona men pärlor och paljetter. Ett riktigt bra initiativ. Sedan blev det barnmöte med rockmusik, rökmaskiner, dansbrudarna och en rak barnpredikan. Esther diggade med medan mormor och Lisbeth gick långt ifrån pga allt dunka dunka. Riktigt imponerad blev hon av rökmaskinen.
 Det var mycket folk i Kungsan denna dag, c:a 25 000. Trots denna folkmängd såg jag endast två poliser. Anar att det hade varit fler om det varit 25000 icke kristna.
 Esther gör tummen upp för sin fina prinsesskrona.
 Lydia ville absolut INTE ta av sin krona utan gick glatt in på Mc Donalds och åt sina pommes med ketchup

Mamma Ulrika hade för första gången på väldigt länge på sin sin diakontröja. Tänkte att jag ville visa att även diakoner från svenska kyrkan fanns representerade.
 Är man 4,5 år så är det inte så lätt att se allt som händer framme på scenen så Sören och jag turades om att ha henne på axlarna.
 Väl hemma igen så lekte tjejerna länge ute på gatan vid vårt hus. När jag står inne i köket och diskar efter maten hör jag Sören ropa: Ulrika, fototime. Så här fint satt de tillsammans på staketet och naturligtvis sprang jag och hämtade kameran och tog några bilder.

Idag har vi haft en mysdag hemma. På förmiddagen tog vi bussen till centrum och gick till frissan och klippte tjejerna. Lydia var inte helt med på noterna men efter lite övertalning och när hon fick sitta i mitt knä och slippa den stora capen så gick det bra. När vi kom hem fixade jag lite lunch medan tjejerna grävde i sandlådan. Sedan blev det en film, Grodan boll som Lydia fick av farbro Jarl och hans Ulrika som var och hälsade på oss. Sedan gick vi ut och cyklade och då hittade Esther sin Erik så de lekte på deras baksida länge medan Lydia och Elina cyklade och lekte i parken. På kvällen fick jag sälja spjälsängen som jag hade lagt ut på Blocket. Vår önskan är att inte behöva släpa med oss det som vi använt klart till våra barn.

Igår och dag var det allmän visning på det huset som vi är intresserade av i Ytterby. Jag pratade med mäklaren i eftermiddags och då berättade hon att det varit 20 familjer och tittat på huset igår. Det känns som om hoppet till det huset är totalt borta nu. VAR SKALL VI BO? I morgon har vi en annons i Kungälvsposten om att vi vill köpa hus/radhus eller hyra en stuga eller lägenhet i väntan på ett hus.
Jag har till och med ringt till campingen och stugbyn för att höra om man skulle kunna få hyra en stuga under någon/några månader tills vi hittat en bostad. Tyvärr gick inte det heller eftersom det är mitt i sommaren och de har högt tryck på uthyrningen då.

Nu skall jag också gå och lägga mig för att orka med morgondagen.

Allt gott

Ulrika

1 kommentar:

Mina älsklingsskruttisar sa...

Lycka till med bostadsletandet. Det kommer säkert att ordna sig. Roligt att läsa bloggen och se alla fina bilder. Hälsn Elsa med Loke i famnen