onsdag 1 juni 2011

Inget ALV!

I natt vaknade Lydia vid 23:30 och gallskrek. Jag sprang och hämtade henne till vår säng och där sov hon gott vidare samtidigt som hon sprattlar med armar och ben som en propeller. Jag var så trött att jag inte ens kunde komma på tanken att jag skulle gå och lägga mig i hennes säng utan låg och blev irriterad att ena stunden få en arm o ansiktet och andra ett ben i sidan. Klockan 4 vaknade Esther och hade 40 graders feber. Efter att vi hade fått i henne alvedon och dricka fick Sören gå och lägga sig bredvid henne. DÅ hade jag vaknat så mycket och hunnit bli hungrig så vid 4:30 gick jag ut efter tidningen, tog en hård smörgås och satte på lilla datorn för att hitta hur jag skulle kunna avboka Astrid Lindgrens värld som vi skulle åka till. Efter det hann jag domna bort en stund innan det var dags att kliva upp med tjejerna.

När vi väl var uppe ringde jag ALV som tog emot vår avbokning men det krävdes ett läkarintyg för att få tillbaka pengarna. Då ringde vi till vårdcentralen som ringde upp ganska snabbt och fick en tid kl 11.
Jag fick också veta att det skulle kosta 515 kr att få en läkarintyg som ALV vill ha. Då blev jag ARG. Efter en stunds irriterande sa kvinnan att det skulle kosta 315 kr, vilket jag fortfarande tycker är JÄTTEMYCKET för att skriva en rad att vår dotter är för sjuk för att orka åka till ALV.
Då ringde jag upp ALV igen och berättade vad ett läkarintyg kostar. De lät förvånade och höll med mig om att det var häftigt. Tjejen i receptionen hänvisade mig till ekonomiavdelningen så dit ringde jag. Efter några minuter hade jag lyckats övertala honom om att sätta in mina pengar på mitt konto utan läkarintyg. Då kändes det skönt att kunna ringa vårdcentralen och avboka tiden.

Så här fina såg mina älskade ut på morgonkvisten.

Hela förmiddagen låg Esther i soffan och tittade på filmer. Efter att ha sovit en timme på  eftermiddagen blev hon piggare så då tog jag med  henne ut i sandlådan ett tag. Då är det svårt att förstå att det är samma tjej som hade 40 grader för några timmar sedan. Nu är klockan 20:18 och Esther har åter feber, denna gången 40,7.
Esther fick låna en film av en kompis som de här ligger och tittar på. Lydia hade inte sovit middag så här höll hon på att somna. Undrar just hur denna natten blir???????????????????????????????

Efter middagen gick Sören ut med tjejerna ett tag och då hade följande konversation pågått:
-Pappa, finns det vatten i himlen? Ja det tror jag, svarade Sören
-Pappa, finns det mat i himlen? Hon fick samma svar på den frågan.
-Pappa, när du och mamma kommer till himlen och jag är kvar här, kan ni ta kort då och skicka till mig så jag får se hur det ser ut där? Denna fråga fick många följdfrågor hos oss föräldrar. Att hon tänker och funderar är helt klart. Det skall verkligen bli intressant när hon blir ännu större och man kan dela de existentiella frågorna ännu mer.

I morgon kommer de vännerna som vi skulle ha mött på ALV till oss och det skall bli så roligt.

Allt gott

Ulrika

Inga kommentarer: