söndag 12 juni 2011

Nu är jag en mogen kvinna i mina bästa år!

Nu har jag blivit en mogen kvinna i mina bästa år. Tack alla fantastiska vänner som gjorde det till en bra dag.

Anna och Astrid, mina gamla bästisar från högstadiet, tack att ni fortfarande finns för mig. Jag tycker så mycket om er båda två. Hade tänkt gör ett försök att hitta liknande bilder när vi står så här från Skansen och när jag hälsade på er i USA men jag upptäckte att jag redan hunnit packa ner dem i kartonger. Men vi är ju så fina här så det får räcka.
 Sören gick upp tidigt och stod vid grytorna och gjorde thaimat till våra gäster för det var ju så att vi firade 80-årskalas. Vi var ju i Thailand när han fyllde så detta fick bli en gemensam fest.
 Det är inte helt lätt att beräkna hur mycket man skall inhandla och göra iordning till många gäster men nu vet vi ungefär till nästa fest.
 Anna tar för sig av maten Sören lagat,
 och hennes dotter Maja passade här på att ta en tårbit.
 Samma dag som vi hade fest firade vi även 6-årig bröllopsdag. Jag fick 6 underbart fina röda rosor tillsammans med två små rosa. Tack älskade Sören för dessa givande år. Undra just vad som skall hända under de 6 kommande? Vi vet ju inte ens vart vi skall bo om några veckor.
 Esther hade en bra dag eftersom många av hennes bästa kompisar kom på festen tillsammans med sina föräldrar. Här leker hon tillsammans med Elliot och Edit.
 Familjen Westergren från Norrköping förgyllde vår eftermiddag och de hade med sig en fantastisk bukett med vita stora rosor och pijoner.
 NJUT!
Så gick denna dagen till enda och vi är glada och lyckliga för att så många goda vänner tog sig tid att komma och fira med oss. Ni är värdefulla. Tack också mamma och svärmor, svärfar och Lisbeth  för all hjälp med det praktiska och för bak. Tack Anna för det fina och goda brödet du bakade till festen. Och tacka alla vänner för fina presenter.

Ulrika & Sören.

2 kommentarer:

kickan sa...

Skickar ett Grattis även här på bloggen, om än någon dag för sent.
Förstår att Du (ni) fick en toppendag!

Önskar Er minst 80 glädjerika år till ;-)
Och det där med boendet.....det ordnar sig!
Sommarkram från Kristina

Elaine sa...

Vilken fin dag ni hade! Grattis igen!!