onsdag 2 mars 2011

Snökoja och utelek!

I måndags hade vi en fin dag tillsammans, tjejerna och jag. Mormor åkte hem på eftermiddagen. Esther funderar mycket på att hon bor ensam i sin lägenhet så när mormor skulle åka kommer Esther springande med sin hund Tello.
-Mormor, du får låna Tello så behöver du inte vara så ensam.
Mormor fick snällt ta emot Tello och stoppa honom i sin väska så vi hoppas att han skött sig hemma i hennes lägenhet nu.

Pappa Sören har byggt en snökoja till tjejerna på altanen.
På eftermiddagen gick vi ut och träffade våra vänner.  Här är Lydia tillsammans med sin bästis Elina som också går på Myrstackens avdelning.

Elinas storebror Erik har ni sett på många bilder förut. Det är Esthers stora kärlek sedan länge nu. De träffades som 3-månaders babysar på bvc:s föräldragrupp. Här rullar han ner för en stor snöhög. Esther lyckades jag inte fånga på någon bra bild denna gång.

En glad Elina som snart fyller 2 år.

Elina gosar med mamma Linda.
Att vara hemma med mamma är toppen!


Idag är det onsdag och Esther och jag skall straxt gå ut och åka skridskor och grillar korv med Pontus och Andre och deras föräldrar. Jag tror jag skall passa på att springa bort och hämta Lydia på dagis så hon inte hinner sova middag där. Igår hade hon sovit på dagis och då  somnade hon 1,5 timmar senare på kvällen än om hon varit hemma och inte sovit middag. jag kan säga att vi hinner ganska mycket mer här hemma om lilldamen behagar sova tidigt på kvällarna.

Allt gott

Ulrika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad mkt snö ni har. Här finns knappt ingen kvar nu. Jag går varje dag o tittar efter om snödropparna tittat fram.

Kram på dig vännen min

Elaine sa...

Underbart när barnen har tänkt till och vill det bästa för sina nära och kära! Härliga snöbilder. Här är det barmark men kylan håller fortfarande sitt grepp.