söndag 13 mars 2011

Första fikat på Altanen

Undra om det finns någon som inte njuter av att våren är på väg?
Vi njuter i alla fall hela familjen. Igår var Sörens uppgift att tillsammans med barnen skotta bort all snö som snöiglon bestått av. Helt perfekt kom Lasse och barnen precis när Sören skulle ut så han fick mycket hjälp.
Efter avslutat arbete fixade jag korv med bröd till barnen och så bar jag ut barnens möbler så de kunde sitta ute och äta, första gången denna vår. Ser fram emot många flera fikastunder och matstunder framöver på vår altan.


Efteråt passade pappa på att tvätta bilen och det var verkligen nödvändigt. I veckan när jag var på affären och skulle backa ut ur min parkeringsplats så såg jag inget i bakrutan. Nu väntar jag även på att det skall bli nya torkarblad bak så att det finns en chans att se även om det är smutsigt.


Esther njuter i solskenet. Äntligen börjar hon få bönesvar, men vi får fortsätta be för snart vill vi se att Gud gör nya löv på träden och nya blommor på buskar.


Mamma Ulrika
Nu är det söndagseftermiddag och vi har just kommit hem från en familjemässa i Hagabergs kapell. Det var mycket barn och familjer där så det kändes helt rätt för oss idag. Nu sitter vi i soffan och tittar på en film som Esther har fått låna av en kompis.

Allt gott

Ulrika

Inga kommentarer: