söndag 27 mars 2011

Sjukdom och renovering!

Inte blev det som vi hade tänkt i fredags. Barnen skulle ju få vara på dagis länge och äta både frukost, lunch och middag och Sören skulle äntligen kunna få gå och jobba igen. Vid midnatt hade Lydia gnytt inifrån barnens sovrum så Sören gick dit och upptäckte att hon var het. 40 graders feber hade hon.
Åter en sjukdag hemma och Esther fortsatte att hosta .
Jag hade en bra dag i Göteborg. Det var en intressant intervju jag var på och efteråt tog jag tåget in till Göteborg som tar 17 minuter. Där träffade jag min gamla väninna Lotta som jag inte träffat på 7 åt. Vi letade upp ett mysigt fik och satt och pratade i några timmar innan hon följde mig till tåget och jag åkte hem till Södertälje och Nykvarn. Linda passade tjejerna medan Sören kom och hämtade mig vid stationen.
Då kändes det otroligt gott att få krama om mina tjejer och naturligtvis även min älskade man.
Tjejerna och jag kröp ner i vår stora säng och låg och småpratade och myste innan de båda somnade.

Igår, lördag träffade jag Astrid inne vid K-rauta och så hjälpte hon mig att välja tapeter som vardagsrummet som sakall renoveras i veckan som kommer. Jag hade tidigare i veckan varit och sett ut massa olika förslag så vi stod där på parkeringen med alla tapetkataloger och sorterade bort så det tillslut bara fanns två alternativ kvar. Nu ligger alla rullar där nere och det skall bli spännande att se hur det blir.

Även köket skall fixas till så Sören har idag plockar ner nästan alla köksluckor som skall på sprutlackering och få nya handtag.


Mammas gullungar fortsätter att hosta och ha feber. Jag förstår inte att Esther har någon hals kvar överhuvudtaget efter alla hostningar. Lydia är glad och leker som vanligt men så kommer en febertopp på drygt 40 grader men efter en supp så är hon på G igen.

På eftermiddagen plockade vi fram Lydias MC till hennes STORA GLÄDJE och förtjusning. Hon och jag åkte /promenerade raskt runt i vårt område och förde massor  med oväsen. Allt grus ligger kvar på marken så den redan högljudda motorcykeln lät ännu mer, nästan öronbedövande men Lydia var lika lycklig ändå.
Nu sover Lydia och Esther ligger och lyssnar på en sago CD. Nu har vi byggt ihop deras sängar till en våningssäng och Esther är så lycklig att få klättra upp när det är läggdags. Sören har också gått och lagt sig för att ladda inför en riktig arbetsdag. Själv så funderar jag på vad tjejerna och jag skall hitta på imorgon och jag funderar även på hur länge till de tänker vara sjuka.

Allt gott

Ulrika

Inga kommentarer: