söndag 3 april 2011

Han kan om han vill!

Tiden rullar på och ibland händer inget och ibland kan mycket hända på väldigt kort tid.
Idag har Esther varit på 4-årsklas hos sin kompis Ines som bor på samma gata som oss.
Lydia och jag har varit och handlat tillsammans vilket var väldigt trevligt. Vi "lullade" omkring på Kappahl och provade sommarkepsar och handlade sedan lite på Coop innan vi åkte hem. Väl hemma så tog pappa över bilen och tvättade den riktigt ren för första gången på länge. Esther var då ute och lekte med två av sina tjejkompisar på gatan. De var i parken, cyklade, gjorde geggamoja och gick med sina paraplyer.
Efter 3 timmars lek ute gick de in till en av de andra tjejerna där Sören fick hämta henne när det var dags för middag. 

Hemma pågår renovering. Firman som gör jobbet hade lovat att fixa allt på tre dagar, VILKET SKÄMT, ha ha. Första dagen rev de tapeter och målade, vilket tog några timmar. Dagen efter var de här två timmar. Tredje dagen kom de inte alls. Fjärde dagen skyndade jag mig upp på morgonen för att vara klar kl 7:30 då de skulle komma men de kom kl 13:30. Vi hade STORA planer att fixa till här hemma under helgen men så blev det alltså INTE. Det ser ut som det brukar vid renovering, dvs massor med skärp och damm överallt. Luckorna i köket är inlämnade på sprutlackering och det skulle ta en vecka så jag förväntar mig att få dem senast på tisdag. Att vara i köket och se hur stökigt det är i hyllorna har åtminstone resulterat i att jag storstädad och slängt bland alla torrvaror. Ja, jag kan ha kvar något paket med tex bönor från 2009 men Sören han har kvar en hel del såser, soppor och annat från 1994, de ni! Den som spar han har.

Esther på väg till kalaset.


Igår gjorde vi en familjeutflykt till Bauhaus där vi köpte tre nya dörrar till nedervåningen. Vi hade tänkt att ta de billigaste som är helt släta för 299 kr men det var beställningsvara med 6 veckors leveranstid så vi valde de i nästa prisklass med speglar och det blev verkligen jättesnyggt. På kvällen blev vi bjudna på middag hos Linda och Lasse vilket vi uppskattade MYCKET. Barnen lekte så bra tillsammans och det var så trevligt att få lite "vuxenprat" där samtalen mest handlade om husbygge och tomtpriser. Oj vilka skillnader det är på tomter i olika landskap i vårt avlånga land.

I morse hängde Sören upp dörrarna men först trodde han inte att det skulle  gå eftersom de hade olika "fattning". Då trodde vi att det skulle blir en ny tripp till Bauhaus för att lämna tillbaka tre dörrar. Sören ringde affären som bekräftade att vi hade den gamla "fattningen" och dörrarna vi köpt de nya. Som tur är har jag en smart man med STORT tålamod så efter lite pyssel och knåp som fixade han så de gick att hänga upp ändå. Tur att han inte litade på killen i affären och åkte och hämtad en släpvagn för att köra tillbaka dörrarna.
Under veckan har Sören även målat alla golvlister i köket och väggen bakom och i går morse satte han dem på plats.  Höll nästan på att glömma att berätta att han även fått upp dörrfodret i vårt sovrum som han tapetserade i juli förra sommaren. HAN KAN OM HAN VILL min älskade Sören!

Nu väntar en vecka med med många telefonsamtal till diverse ställen så jag hoppas verkligen att tjejerna kommer att vara friska så de kan gå till dagis. Är de hemma är det inte många viktiga samtal jag kan ringa. Har försökt ringa på ett jobb med Lydia pusslade vid bordet men det blev inte lyckat eftersom pusslandet pågick under en mycket kort tid och sedan kallade hon på min uppmärksamhet VÄLDIGT HÖGLJUTT.

Nu skall jag fortsätta med lite annat här hemma. Önskar er en trevlig ny vecka.

Ulrika

Inga kommentarer: