torsdag 28 april 2011

Hej alla blggläsare. Jag ligger lite efter med skrivandet pga städning och visningar av radhuset, men här kommer en glimt från påskafton.

På påskafton var vi bjudna på födelsedagsfes hos barnens syssling Cornelia och gudfar Uffe som fyllde år. Det blev även påskmiddagsknytis som resulterade i en härlig buffé som vi åt tillsammans. Bra ordnat Anna.
Barnen lekte och lekte med Elliot och Edit hela tiden.
Vi är så glada för att dessa små barn har funnit varandra som goda vänner liksom deras föräldrar har gjort. Det betyder mycket att vara i samma livsfas och få dela den vardagen vi just nu lever.

Elliot med sin lillasyster Edit.
Esther med sin lillasyster Lydia.
Oj vad det klättrades och åktes i rutschkanan bakom Cornelias hus.
Elliots kusin och hennes mamma hade med sin sin fina hund och naturligtvis blev Esther stormförälskad i henne. Till sin stora lycka fick hon själv gå ut med henne i koppel.

Cornelia och Uffe som fyllde år.
Både Elliot och Esther gillar att leka med djur så när de hittade Annas alla dekorationskycklingar satte de igång med rollekar och levde sig in i de små kycklingarnas värld.
När vi kom hem på kvällen hade mormor kommit för att sova över hos oss för nästa morgon åkte vi till Norrköping tillsammans. Det får ni se i nästa blogg.

Kan nämna att vi nu väntar på att få se om vi vår radhuset sålt. Sedan skall Sören få ett jobb och vi skall hitta en bra bostad. Idag fick jag bekräftelsen på att tjejerna äntligen står i dagiskö i Kungälvs kommun.
Sören och jag tittar på Hemnet varje dag och jämför och sätter plus och minus för olika ställen. Vill man bo centrat,  dvs dyrare eller kan man tänka sig att åka 1,5 mil då blir det bliigare och man har kanske råd med en framtida thailandsrsa igen. På tal om det kan jag säga att jag idag hittade världens kap. Jag är med i Fritidsresornsgruppen på Facebook och på förmiddagen kom ett meddelande med en kod som gör att man får halv priset på en thailandsresa. Nu skall vi ju inte åka nu men jag kunde inte låta bli att klicka i och de vad det skulle kosta. För två vuxna och två barn skulle 2 veckor med ett bra hotell och fruksot kosta endast 16000 kr, helt otroligt. Det är ju bara 4000 per person för både flygresa och hotell. Drömma kan man ju men just nu lever vi i en annan värld som består av husförsäljning och bostadshittande i en annan del av Sverige. Nu planerar vi för att åka ner nån gång i maj för att bara åka omkring i olika områden och känna oss för. Naturligtvis kommer vi att gå på lite visningar också. VI har hittat ett stort radhus som måste renoveras men som verkar kunna bli en höjdare men kan ni tänka er vad gatan heter?
SNORREGATAN, hur är det möjligt? Tänk er själv när man ringer en myndighet och skall bokstavera var man bor. Ja ja vi får se vad Herren har planerat för oss.
Nu skall jag gå ut i solen och promenera bort till dagis och hämta mina tjejer.

Allt gott

Ulrika

Inga kommentarer: