lördag 30 april 2011

Prinsar, prinsessor och pannkakor!

Igår hade tjejerna och jag en mysig hemmadag. De lekte ute i parken på förmiddagen och jag kunde läsa nästan en hel tidning.
Straxt innan 12 gick vi in och jag berättade för Esther att vi skulle titta på när en prins gifter sig med sin prinsessa och hon nappade direkt. Ännu mer glad blev hon när jag föreslog att vi skulle äta lunchen inne vid tv:n vid deras lilla dockbord. Medan jag gick in i köket och värmde pannkakorna hörde jag hur det lät inne i rummet och där hade hon själv släpat ut det lilla bordet och de två stolarna. Sedan åt de pannkakor och beundrade den vackra prinsessan.
Ja jag tyckte verkligen att det var en fantastiskt fint bröllop. Underbar klänning, pampig musik, ett underbart vackert och bibliskt vigseltal av biskopen.
Tyvärr Viktoria, detta slog Daniels och ditt bröllop med hästlängder.




När biskopen fogade samman brudparet med ett guldfärgat band blev det ännu tydligare vad deras vigselcermoni ville förmedla.
Nu får vi önska dem lycka till och Guds rika välsignelse över deras nyingångna förbund.

Ulrika

Inga kommentarer: