torsdag 24 mars 2011

Göteborg!

Just nu sitter jag på tåget på väg till Göteborg. Esther varit sjuk i 8 dagar men vi hoppas att hon kan få gå till dagis i morgon. Hon har varit hemma sedan i torsdags förra veckan. I måndag skulle de fått vara heldag, liksom idag och imorgon som hon såg så mycket fram emot.


-Tänk mamma att få äta både frukost, lunch och mellis på dagis, vilken lyx, sa Esther när jag berättade att de skulle få vara lite längre på dagis än vanligt. Tyvärr blev det inte så pga hennes feber och hosta. Igår tog jag med henne till närakuten för att jag trodde hon behövde starkare inhallering men de behövdes inte och det får vi ju vara tacksamma för. De tog även ett litet stick i fingret till Esthers stora förskräckelse, men det visade negativt, vilket även det kändes bra. Pappa passade ju på att vara sjuk samtidigt som Esther så han har legat nerbäddad i sin säng några dagar men kände sig bättre idag. Förhoppningsvis blir det en dag för tjejerna med frukost, lunch och mellis på dagis, så pappa kan få gå till jobbet imorgon

I morgon skall jag på en intressant intervju som ev blir ännu mer intressant beroende på några svar jag skall på på lite olika frågor, mer säger jag inte nu. Sedan skall jag söka ett jobb i en annan stad också, dock en mindre. Det är verkligen inte lätt att veta hur det skulle fungera att flytta med barnen. Som alla andra föräldrar vill man ju sina barns bästa och att de skall få en bra förskola/skola med bra pedagoger och lärare. Och så skulle vi , läs JAG gärna vilja ha ett hus, gärna i ett liknande område som vi bor i nu ( några kvm större) och till barnens förskola/skola skall det vara gångavstånd och de skall inte behöva passera några stora vägar. Det får gärna vara nära tåg och buss så man inte alltid måste ha en bil. Sedan skall Sören hitta ett bra intressant jobb på inte allt för långt pendlingsavstånd. Kan man få allt detta? Herren har i alla fall sagt att vi får göra våra önskningar kundgjorda inför Honom så innan ni fick veta detta så har Herren redan hört detta och lagt det tillmin önskelista i himlen som Han har. Rent mentalt har jag redan flyttat flera gånger till olika städer. Eftersom jag gillar att söka efter information om olika saker så har jag redan full koll på vad ett radhus kostar i olika städer. För några veckor sedan såg jag en diakontjänst i Vilhelmina men den har jag INTE sökt. Även om vi vill låta Gud leda oss så har vi beslutat oss för att tro att Han inte vill ha oss där uppe. 6 år i Timrå får fylla min "norrlandskvot". Skall vi flytta får det gärna vara närmare Stockholm eller söderut. Vill dock tillägga att jag trivdes MYCKET bra i Timrå och fick lära känna så många trevliga människor som jag saknar otroligt mycket. Skulle det vara så att jag får ett jobb i närheten av Södertälje, och Sören får vara kvar på Astra så ser vi fram emot att få bo kvar där vi bor och trivs med goda vänner och en bra förskola mm.

Sören har en visstidsanställning till sista augusti så det är två personer som skall få jobb efter sommaren. Men för att återknyta till det där med önskningar så har vi ju valt att överlämna allt sådant till vår STORE Gud. Hans tid är inte vår tid, det är väl det som är svårast för mig att verkligen förstår och inse. Jag vill att mycket skall ske snabbt, trots det tycker jag att jag fått öva på att vänta LÄNGE på det jag önskat . Nu efteråt när jag fått se vad jag fick vänta på så är jag så otroligt glad och tacksam att jag höll ut. En på många sätt fantastisk man och två underbara döttrar vad mer kan jag önska? Jo det skulle vara ett jobb där jag får använda min gåvor och erfarenheter och tjäna både mina medmänniskor och Herren själv.

Nu är jag snart framme och behöver avsluta.
Ser fram emot att få träffa min vän och kollega Jenny som jag skall få sova hos. Hon hämtar mig snart på stationen på hemväg från sitt jobb. Skall bli riktigt trevligt  med lite "tjejsnack" ikväll och lyxigt att gå och lägga mig själv och bara ha mig själv att ta hand om i morgon bitti. Men en sak är säker, i morgon eftermiddag kommer jag att längta JÄTTEMYCKET efter Sören och tjejerna.
Ulrika
p.s avslutar med en bild från veckan som gick då jag och tjejerna gjorde vårens första fikastund i skogen med mormors bullar och saft.

1 kommentar:

kickan sa...

Oj, så spännande ditt inlägg var idag.....nu finns det mycket att höra så småningom kan jag tro.
Lycka till med allt som är på gång. Va öppen för alla förslag, tankar och idéer. Du ska se att allt ordnar sig till det bästa för familjen Algesund.
Kram!