måndag 27 december 2010

Vi har firat både Lydia och Jesus!

Trots att det är den 23:e december Lydia fyller år så kände jag att hon skulle få en riktig födelsedagstårta.
Mormor, farmor, farfar och min väninna Astrid kom och firade Lydia med oss. Tidigare på dagen kom även moster Annika och kusin Sophie på besök en stund.

Astrid läser en födelsedagsbok för Lydia, vilket var mycket uppskattat.

Av mormor fick Lydia en robust radiostyrd bil som jag tror att de här tittar aktivt på. Lydia har ju visat stort intresse för bilen som Esther fick när hon fyllde år i oktober så en egen bil passade väldigt bra.

En mycket allvarlig Lydia tillsammans med moster Annika!
 Hej på dig lillgumman. Den allvarliga blicken bestod .

På julaftons morgon/förmiddag åkte vi till Turinge kyrka och var med på julkrubban som kyrkoherde Ami höll i. Esthers bästis var också där så hon blev så glad att de fick sitta bredvid varandra i kyrkbänken.
Det var mycket folk och många barn som ville hjälpa Ami att sätta ut alla figurer i krubban. Lydia stod så snällt och höll en av Esthers kompisar i handen så jag kunde gå upp i predikstolen för att få en bra bild.

Esther kunde ha samma julklänning som förra året med Lydias var för liten. Efter lite sökande hittade jag en likadan som Esthers på Tradera som jag ropade in.

Mormor och Esther under julklappsutdelningen.

Något som lekts mest av, bland alla julklapparna är nog katterna från Lisbeth. Där gjorde du en fullträff "Lippi/ Bippa".
 Två glad och nöjda jultjejer.
 Farmor läser en julklappsbok för Esther. Tack både farmor och farfar för alla fina julklappar vi fick av er.
Vi är så glad att ni ville vara tillsammans med oss och fira både Lydias och Jesus födelsedag.

En av Esther favoritlekar, förutom att leka med sina små platsdjur, är att klättra på pappa Sören. Kanske cirkusprinsessa vore något att satsa på?
Igår åkte vi hela familjen in på stan för att handla en dvd-spelare till vardagsrummet. Den inspelningsbara med disc gick tyvärr sönder efter en kort tid så vi har bara kunnat titta på dvd-filmer i sovrummet och nu ville jag kunna titta även i vardagsrummet på den stora tv:n. Jag och Lydia som sov gott i sin vagn kikade på rean på Lindex och Polarn. Sedan åt vi lunch tillsammans innan vi åkte vidare till Coop och handlade mat. Det blev en riktigt trevlig familjehandling som till och med Sören verbaliserade att han uppskattade, de ni!

I bilen sa Esther plötsligt: - Mamma, jag vill ha skor som låter när man går och som har hälen högt upp och tårna nere. Jag förstod direkt vad hon menade och blev lite imponerad av hennes beskrivning. Jag förstår inte var hon har sett och imponerats av det för jag använder ju aldrig högklackat men vi får väl se vad vi kan göra åt saken.

Nu är det dags att gå till sängs, sov gott.

Ulrika

1 kommentar:

Elaine sa...

En tårta värdig både Lydia och Jesus! Hoppas ni haft en underbar jul! KRAM