lördag 18 december 2010

Den flygande mattan!

Igår var tjejerna och jag hemma hela dagen tillsammans. På förmiddagen gick vi ut och träffade vänner i backen. Då tog vi med en gammal vaxduk som vi åkte på tillsammans. Det var väldigt uppskattat så i dag när vi ätit frukost så klädde vi på oss och gick ut tillsammans med pappa. Han fick faktiskt ta kortet eftersom det oftast är jag som fotograferar honom med tjejerna. Idag var det lite mer uppåkt så det var lättare att åka och man kom längre.

Igår kväll hade jag mina "mammagruppstjejer" och som vanligt hade vi väldigt trevligt när vi ses. Vi pratade lite jobb, hus och hem, tapeter, möbler, elräkningar, gränssättningar för barnen och lite om julklappsönskningar.
Klockan 23:30 städade jag lite snabbt i köket innan jag gick upp till Sören som tagit hand om tjejerna hela kvällen på övervåningen. ( Tack min fantastiska make) När vi gick och lade oss sa Sören: Oj vad jag önskar mig en sovmorgon imorgon.
Sören fick verkligen sin önskan besvarad. Någon gång under natten bytte vi platser och Sören hamnade brevid Esther och Lydia delade säng med mig. Lydia blir som ett klister och vill gärna ha hudkontakt så vid 4-tiden hade hon nästan pressat ut mig så jag höll på att ramla ner från sängen. Då tog jag min kudde och lade mig på pappas sida istället. Efter någon timme hade hon tagit sig dit sovandes och jag vaknade av att jag hade hennes huvud i min midja. När jag senare tittade på klockan visade den 8:30, helt otroligt. Det händer INTE ofta, men när det inträffar så är tjejerna väldigt "timeade" med varandra. Antingen vaknar de båda tidigt eller båda sent.

Såg här såg det ut idag när vi skulle sätta oss på den "flygande mattan" , som Esther kallar den.



När den väl åker så åker den ganska fort och den styr sig helt själv.




Den här veckan har ju pappa jobbat så det blir lite spännande för tjejerna när pappa kommer hem på kvällen. De springer ofta mot dörren och ger pappa största bamsekramen när dörren öppnas. Efter att vi ätit brukar pappa få leka med tjejerna medan jag diskar och plockar undan. Ofta ser det ut så här. Lydia vill ALLTID numera ligga bredvid Esther i soffan, vilket av Esther uppskattas mer eller mindre. Vår pappa är ju expert på att relaxa så han lägger sig gärna också och gör det bekvämt för sig.

Bästa att passa på att vila medan tillfälle ges för man vet ju aldrig när det erbjudas nästa gång.

Nu har vi ätit lunch, Lydia sover och Esther tittar på en film. Min målsättning är att vi skall ta ner och sätta upp krubban och granen och baka pepparkakor. Sedan har Esther önskat att få äta taccos till middag så vi får väl se vad vi hinner med.

Allt gott

Ulrika

1 kommentar:

Elaine sa...

Det måste gått undan i backen!!