måndag 31 augusti 2009

Lydias sandlådepremiär!

Idag har vi haft en rikigt bra dag här hemma. Esther var på dagis fram till 13:45 och under den tiden sov Lydia faktiskt vid två tillfällen. Jag hann lägga mig ned på soffan och vila under det första passet. Under det andra hann jag ha ett mycket långt och givande telefonsamtal med en väninna från Göteborg Lydia fortsatte att sova ända tills jag kom fram till dagis för att hämta Esther. Sedan lekte vi i en park med Esthers dagiskompis Erik ( se bilder nedan) och vid 16 tiden somnade Lydia som en klocka, helt otroligt i mina ögon. Trots all denna sömn var hon jättetrött klockan 19:30, helt underbart.

När vi var i parken hann jag och Eriks mamma Malin prata riktigt länge medan barnen lekte. Lydia ville ju gärna gå så jag gick dubbelvikt runt medan vi pratade på både om det ena och det andra. När jag till slut tröttnade på att gå så satte ag Lydia i sandlådan och där trivdes hon som fisken i vattnet. Hon tog lite sand i sin lilla hand och lät den rinna ner i sandlådan igen medan hon förvånat tittade på. Detta upprepades MÅNGA gånger och det var underbart att se hennes glada lilla ansikte upptäcka något nytt i livet. Där kommer hon att hamna många gånger framöver kan jag lova.
Min trevliga "mammakompis" Malin med sin lilla Ida. ( Tusen tack för en trevlig eftermiddag Malin)

Erik och Esther red glatt tillsammans på gunghästen i parken när de inte var i sandlådan eller den röda lilla lekstugan.

Nu är klockan 22:10 och jag har fått några minuters dispens för att skriva denna blogg klar för annars har Sören och jag en ny grej vi provar, att gå och lägga oss tillsammans klockan 22. Bäst jag skyndar mig. Vi ses.
Ulrika

Inga kommentarer: